سهم 48 هزار واحدی خراسان شمالی از نهضت ملی مسکن


سهم 48 هزار واحدی خراسان شمالی از نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: سهم این استان از نهضت ملی مسکن طی چهار سال دولت سیزدهم، 48 هزار واحد است.

قاسم قاسمی در حاشیه نشست با انبوه سازان استان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین طرح‌های کلان دولت است که طی آن احداث چهار میلیون واحد مسکونی در چهارسال دولت عملیاتی و اجرایی می شود.

وی افزود: از چهار میلیون واحد مسکونی در کشور، طی چهار سال ۴۸ هزار واحد سهم استان خراسان شمالی است که طی فراخوانی که طی دو هفته قبل منتشر شد از سرمایه گذاران و انبوه سازان برای همکاری در اجرای این طرح دعوت به عمل آمد.

وی ادامه داد: با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی، سامانه ثمن (سامانه نهضت ملی مسکن) را به منظور نام‌نویسی متقاضیان مسکن راه‌اندازی کرد و از ۲۸ مهرماه و همزمان با راه‌اندازی سامانه، متقاضیان مسکن این امکان را یافتند تا با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، عدم مالکیت خصوصی و عدم استفاده از امکانات دولت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند که این ثبت نامه ها تا پایان آذر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

قاسمی تصریح کرد: در دیدار با انبوه سازان بر عزم جدی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در حمایت از سازندگان و انبوه سازان، ارتباط موثر با پیمانکاران و سرعت بخشی به پروژه ها تاکید شد و موانع و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با استفاده حداکثری از ظرفیت سازندگان و انبوه‌سازان داخلی، عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی را تحقق ببخشد.

وی عزم جدی نهادهای مسئول بالاخص استانداری خراسان شمالی در همراه کردن شهرداران و دستگاه های خدمات رسان و تشکیل جلسات شورای مسکن استان به صورت مستمر و منظم در راستای رفع موانع با حضور استاندار خراسان شمالی طی هر دو هفته یک بار را به فال نیک گرفت تا اهداف حوزه مسکن تحقق یابد.

وی در پایان گفت: یکی از ویژگی‌های نهضت ملی مسکن، تسریع در انجام پروژه‌ها، افزایش کیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین ساخت است و ضرورت دارد صنعت ساختمان از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت متحول شود که در این مسیر باید از شیوه‌های نوین ساخت بهره‌مند شویم. زیرا بخشی از روش های سنتی زمان بر، فاقد کیفیت لازم و سرعتی است که در تولید مسکن نهضت ملی ملاک‌ عمل قرار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403