اپلیکیشن Tracker Detect مانع ردیابی کاربران توسط ایرتگ‌های اپل می‌شود


اپلیکیشن Tracker Detect مانع ردیابی کاربران توسط ایرتگ‌های اپل می‌شود

اپل با انتشار یک اپلیکیشن اندرویدی با نام Tracker Detect کاربران را از تعقیب شدن توسط ردیاب‌های ایرتگ آگاه می‌کند.

اپل با انتشار یک اپلیکیشن اندرویدی با نام Tracker Detect کاربران را از تعقیب شدن توسط ردیاب‌های ایرتگ آگاه می‌کند.

انتشار این اپلیکیشن به دنبال سوء استفاده‌های متعدد برخی از کاربران از ایرتگ‌ها در تعقیب مردم انجام شد. در همین رابطه گزارش‌های متعددی منتشر گردید که در یکی از آنها پلیس کانادا به استفاده‌ سارقان از ردیاب ۲۹ دلاری اپل برای سرقت خودروهای گران قیمت اشاره کرده است.

اما در مورد نحوه کار این اپلیکیشن باید گفت هنگامی که نرم افزار ایرتگی را در نزدیکی خود را پیدا می‌کند که از صاحبش جدا شده، آن را به عنوان یک ایرتگ ناشناس نشان می‌دهد. اگر این ایرتگ به مدت ۱۰ دقیقه به تعقیب کاربر بپردازد، می‌توان با استفاده از اپلیکیشن Tracker Detect موقعیت ردیاب را به راحتی پیدا کرد.

اپلیکیشن Tracker Detect مانع ردیابی کاربران توسط ایرتگ‌های اپل می‌شود

همچنین کاربران قادر هستند با استفاده از گوشی هوشمندی که از فناوری NFC پشتیبانی می‌کند، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه جدا کردن باتری یا غیرفعال کردن ایرتگ را هم دریافت کنند.

خوشبختانه برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به حساب کاربری اپل نبوده و این برنامه می‌تواند ردیاب‌های دیگر مانند Chipolo One Spot را شناسایی کند.

اپل در رابطه با این اپلیکیشن اعلام کرده که Tracker Detect، به کاربران اندرویدی این امکان را می‌دهد که ردیاب‌های ایرتگ یا ردیاب‌های پشتیبانی شده‌ فعال در Find My را که ممکن است بدون اطلاع آن‌ها اقدام به ردیابی موقعیت مکانی‌شان کرده باشند را شناسایی و اسکن کنند.

پیش از این اپل در تلاش برای محدود کردن سوء استفاده از این گجت‌ها، ردیاب‌های خود را به‌روزرسانی کرد که تا بین ۸ تا ۲۴ ساعت پس از جدا شدن از صاحب خود با پخش صدا هشدار دهند.

اینکه اپلیکیشن Tracker Detect چقدر برای محافظت از افراد مفید است را باید از افرادی که آن را دانلود و استفاده می‌کنند پرسید. برخلاف iOS، که هنگام تشخیص ردیاب‌های ناشناس هشدارهای پیشگیرانه‌ای را به کاربران ارسال می‌کند، این اپلیکیشن برای ارسال هشدارهای امنیتی باید بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب باشد.

ردیاب‌های بلوتوثی مدتی است که بین کاربران طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، اما فراگیر بودن ردیاب‌های اپل به این معنی است که به طور کلی ایرتگ‌های از راه دور اپل عملکرد دقیق‌تر و بهتری نسبت به سایر ردیاب‌های موجود در بازار مانند Title دارند.

ردیاب ایرتگ اپل از گواهی IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره می‌برد و همچنین مجهز به اسپیکر است. قطر این ردیاب کوچک ۳۱.۹ میلی متر و ضخامت آن هم ۸.۰ میلی‌متر در نظر گرفته شده است.

درون این ردیاب یک باتری قابل تعویض تعبیه شده که شارژ آن بیش از یک سال دوام می‌آورد. این محصول به اپلیکیشن Find My موجود در سری آیفون‌ها وصل می‌شود و آخرین موقعیت خود را در نقشه نشان می‌دهد.

باید دید کاربران نسبت به اپلیکیشن Tracker Detect چه نظری خواهند داشت و آیا این اپ اندرویدی می‌تواند رضایت آن‌ها را جلب کند یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی