60 کلاس درس شهرستان تکاب در حال احداث است


60 کلاس درس شهرستان  تکاب در حال احداث است

مهاباد- ایرنا- سرپرست آموزش و پرورش تکاب گفت: هم‌اینک 60 کلاس درس در قالب 12 طرح مدرسه‌سازی با 240 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان در حال احداث است.

سجاد نعمتی روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: از این تعداد ، ۳۴ کلاس در شهر و ۲۶ کلاس نیز در ۹ روستای منطقه ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌های مدرسه سازی ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اظهار داشت: از مجموع اعتبارهای در حال هزینه برای احداث این کلاس‌های درس ، ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی تخصیص یافته و ۶۰ میلیارد ریال نیز از سوی بیش از ۲۰ خیّر مدرسه ساز از جمله اشخاص حقیقی و نهادهای خیریه شامل بنیاد برکت، موسسه های ایران من، قلم‌چی و مهرگیتی تعهد و تامین شده‌است.

سرپرست آموزش و پرورش تکاب ادامه‌ داد: از مجموع مدارسی که در شهر تکاب در حال احداث است، یک مدرسه ۱۲ کلاسه که با مشارکت موسسه آموزشی قلم چی با ۱۲ میلیارد ریال هزینه احداث شده به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

60 کلاس درس شهرستان  تکاب در حال احداث است

پژوهش محوری در آموزش و پرورش گسترش یابد

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن هفته قرآن و عترت و روز پژوهش گفت: پژوهش رکن اساسی توسعه آموزشی است از این‌رو آموزش و پرورش باید دانش آموزان را از نمره محوری به سمت پژوهش محوری و انجام مطالعات وسیع هدایت کند.

امیر ستوده‌فر با بیان اینکه تکاب در مدرسه‌سازی رتبه و جایگاه مناسبی دارد افزود: ترویج طرح "مدرسه‌یاری" جهت توسعه و تجهیز امکانات کلاس‌های درس از جمله گسترش امر پژوهش در مدارس با کمک‌های خیّران و اولیای دانش آموزان به‌طور جدی جدی دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه در طول سال محافل انس با قرآن برای دانش آموزان برگزار شود، اظهار داشت: مدیریت آموزش و پرورش در انتخاب سرویس‌های مدارس حساسیت بیشتری داشته باشند و در این بخش سلامت خودروها و رانندگان حتما مورد توجه و بررسی دقیق قرار گیرد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی است که ۱۳ هزار دانش‌آموز و بیش از ۲۰۰ مدرسه در مناطق شهری و روستایی دارد؛ این شهرستان از شهرهای پیش‌گام کشور در زمینه جذب کمک‌های خیّران مدرسه‌ساز است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان