ماجرای طلای قاچاق در بازار چیست؟


ماجرای طلای قاچاق در بازار چیست؟

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلای تهران از ممنوع بودن واردات مصنوعات طلا خبر داد و توضیح داد که در مصنوعات طلا هیچ وارداتی وجود ندارد. آیا در بازار طلا و سکه کالای قاچاق وجود دارد؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، از آنجایی که بر اساس آمارها کالای قاچاق در برخی از بازارها وجود دارد، آیا در بازار طلا و سکه هم طلای قاچاق وجود دارد؟

امروز نیز خبر مبنی بر دستگیری قاچاق کنندگان طلای آب شده منتشر شد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز، در مورد کالای قاچاق در بازار، توضیح داد: ممکن است از چند سال گذشته که قاچاق‌هایی در این زمینه وجود داشت کالاهایی در بازار وجود مانده باشد اما طبیعتا آمار رسمی از آن وجود ندارد.

همچنین رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد در شرایط کنونی با توجه به شرایط موجود در بازار و محدودیت‌ها و سختی‌هایی که وجود دارد قاچاق در صنعت طلا بسیار کم است و شاید وجود نداشته باشد.

راه تشخیص طلای قاچاق
محمدولی در این باره توضیح داد که در اتحادیه‌های طلا کارشناسانی هستند که در صورت نیاز برای تشخیص مصنوعات طلای قاچاق از آن‌ها کمک گرفته می‌شود.

به گفته او، برخی از واحدهای صنفی و در مواردی برخی از سازمان‌ها برای تشخیص طلای قاچاق از کارشناسان این حوزه استفاده می‌کنند.

محمدولی افزود: برخی از فروشندگان و فعالان حوزه طلا و سکه در تشخیص کالای قاچاق توانمند هستند.

به گفته این فعال صنفی، همچنین برخی دیگر از سازمان‌های نظارتی در این باره فعالیت و نطارت دارند.

او در رابطه با طلاهای دزدی توصیه می‌کند خریداران از واحدهای صنفی معتبر و با پروانه کسب و مجوز اتحادیه طلا خریدهای خود را انجام دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

واردات طلا
رئیس اتحادیه طلای تهران از ممنوع بودن واردات مصنوعات طلا خبر داد و گفت: واردات شمش طلا به صورت قانونی ثبت شده اما در مصنوعات طلا وارداتی نداشتیم.

کشف 55 میلیارد تومان طلای آب‌شده
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری دو نفر از سرشبکه‌های تاثیرگذار در امر قاچاق طلا و ارز با گردش حساب 3 هزار و 400 میلیارد تومان خبر داد.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا، از اقدامات و طرح‌های انجام شده در راستای کنترل بازار ارز و طلا در یک ماه گذشته خبر داد.

او همچنین در ادامه گفت: در این مدت 42 اخلالگر ارزی، معاملات فردایی و سوءاستفاده کنندگان از کارت ملی اجاره‌ای بازداشت شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به کشف بیش از 55 میلیارد تومان طلای آب شده و انواع ارز از متهمان، از شناسایی و بازداشت دو نفر از سرشبکه‌های تاثیرگذار در امر قاچاق ارز و طلا با گردش حساب 3 هزار و 400 میلیارد تومان، خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد