بهترین تکنیک های تعبیر خواب | چگونه خواب خود را تعبیر کنیم؟


بهترین تکنیک های تعبیر خواب  دراین پست با بهترین تکنیک های تعبیر خواب آشنا میشویم. امروزه علم هم ثابت کرده اسـت کـه خواب های انسان دارای معانی مختلفی می باشند و حتی می‌توانند از وقایع آینده پیام هایی برای مـا داشته باشند. از آنجایی کـه با جست و جوی یک خواب با تعابیر بسیار زیاد ودر اکثر مواقع متناقصی رو بـه رو می‌شویم، خوب اسـت کـه خودمان یاد...

بهترین تکنیک های تعبیر خواب | چگونه خواب خود را تعبیر کنیم؟

بهترین تکنیک های تعبیر خواب

دراین پست با بهترین تکنیک های تعبیر خواب آشنا میشویم. امروزه علم هم ثابت کرده اسـت کـه خواب های انسان دارای معانی مختلفی می باشند و حتی می‌توانند از وقایع آینده پیام هایی برای مـا داشته باشند. از آنجایی کـه با جست و جوی یک خواب با تعابیر بسیار زیاد ودر اکثر مواقع متناقصی رو بـه رو می‌شویم، خوب اسـت کـه خودمان یاد بگیریم کـه معنی خواب های خودرا بفهمیم، در ادامه با مـا همراه باشید.

چگونه خواب خود را تعبیر کنیم؟

وقتی کـه مـا خواب میبینیم حرف نمیزنیم پس ارتباط برقرار کردن در خواب فقط بـه وسیله‌ی علامت‌های دیداری و دیگر علامت‌های ارتباطی انجام می شود. در هنگام بیداری مـا از ترکیب واژه‌ها برای برقراری ارتباط استفاده می کنیم، ولی در خواب ارتباط‌ها با استفاده از ترکیب عکسهای و نشانه‌های سمبلیک انجام میشوند. این زبان درونی و طبیعی فقط برای ذهن بیدارمان عجیب اسـت.

بهترین تکنیک های تعبیر خواب | چگونه خواب خود را تعبیر کنیم؟

وقتی کـه زبان رویا را درک کنیم از جهات مختلفی واقعی‌تر و منطقی‌تر از فکرهایمان در بیداری بنظر خواهند رسید. اگر خواب‌هایمان بازنمایی خاطرات عاطفی‌مان باشند برای تعبیر کردنشان فقط کافی اسـت این جریان را معکوس کنیم یعنی زبان خواب رابه زبان بیداری تبدیل کنیم تا بفهمیم وقتی کـه یکی از صحنه‌های خواب‌مان را مجسم می کنیم چـه ارتباطات و پیوندهایی ظاهر می شوند.

چگونه رویاهای خود را تعبیر کنیم؟

در واقع این روش اساس اکثر شیوه‌های تعبیر خواب اسـت.ولی تعداد زیادی از تکنیک‌های تعبیر خواب فقط شامل گفت و گو با ذهن خودآگاه میشود کـه برای پیشگیری از ترس،خاطره‌های عاطفی مربوط بـه گذشته راکه در خواب‌مان هستند فیلتر میکند. بر خلاف این روش،روش دیگری برای تعبیر خواب وجوددارد کـه نام آن،شیوه‌ی فعال‌سازی عکسهای اسـت.دراین روش، ذهن خودآگاه درگیر یک نمایش خیالی میشود.

طی آن بـه مراکز خواب در مغز اجازه داده میشود «بـه حرف» بیایند و محتوای عاطفی خواب‌ها را نشان دهند.دراین روش از یک تکنیک ساده‌ی نمایشی استفاده می کنند کـه بـه آن «شش پرسش جادویی» گفته می شود خاطرات عاطفی موجود در خواب‌هایمان آشکار و بـه عواطف و شرایطی کـه در بیداری داریم مربوط میشوند.

انواع روش تعبیر خواب

تحلیل رویا یک علم دقیق نیست. بیشتر رویاها میتوانند تعابیر متعددی داشته باشند، اعم از مثبت، منفی یا خنثی. اگر علاقه مند بـه تحلیل و تفسیر معانی رویاهای خود هستید، یکی یا ترکیبی از روشهای زیر را درنظر بگیرید:

یادداشت کردن خواب ها پس از بیدار شدن

یک دفترچه رویا می تواند بشما کمک کند رویاهای خودرا ثبت کنید و الگوهای رویاهای تکرار شونده را شناسایی کنید.

مشاوره با یک متخصص و خواب شناس

بهترین تکنیک های تعبیر خواب | چگونه خواب خود را تعبیر کنیم؟

میتوانید با یک درمانگر حرفه ای در مورد رویاهای خود و احساس انها صحبت کنید. انها ممکن اسـت پیشنهادهایی برای تعبیر خواب های خاص شرایط شـما داشته باشند.

فکر کردن به احساسات پس از خواب

پس از بـه یاد آوردن یک رویا، احساساتی راکه رویا برای شـما ایجاد کرده اسـت را شناسایی کنید ودر نظر بگیرید کـه چگونه این احساسات ممکن اسـت با وضعیت فعلی شـما در زندگی مرتبط باشد.

بهترین تکنیک های تعبیر خواب | چگونه خواب خود را تعبیر کنیم؟

چند کار خیالی انجام دهید

یک یا چند بخش از خواب‌تان راکه مهم، عجیب یا از نظر احساسی با معنی بنظر میرسند انتخاب کنید. اینبخش می تواند یک شیء یا یک تصویر رنگی از خوابتان باشد. سپس تصور کنید کـه شـما همان بخش از خواب‌تان هستید و بـه این سؤال‌ها پاسخ دهید.بدون فکر کردن و سریع از زبان اول شخص مفرد و بـه زمان حال جواب بدهید،جواب‌هایتان را دقیقاً همانطور کـه می گویید بنویسید.

شـما چـه کسی یا چـه چیزی هستید؟

«خودتان را مانند تصویری کـه در رویا دیده‌اید معرفی و توصیف کنید – مـن فلان کس یا فلان چیز هستم…».

چـه منظور یا هدفی دارید؟

از چـه چیز خودتان خوشتان می آید؟

از چـه چیز خودتان خوشتان نمی آید؟

بیشتر از همه ی از چـه چیزی میترسید؟

بیشتر از همه ی چـه چیزی را دوست دارید؟

معانی خواب های رایج چیست؟

در حالیکه تجارب رویایی شـما ممکن اسـت منحصر بـه فرد باشد، رویاهای رایج زیادی وجوددارد. برای چندین دهه، محققان انواع مختلف رویاهای رایج را مورد مطالعه قرار داده اند. رایجترین انواع رویاها حتی در فرهنگ های مختلف مشابه هستند. بعنوان مثال، در مطالعاتی کـه بر روی خواب‌زده‌های کانادایی، آلمانی و چینی انجام شد، بیشترین طبقه‌بندی خواب‌ها مربوط بـه مدرسه، افتادن، تعقیب‌کردن و دیر رسیدن بود.

بهترین تکنیک های تعبیر خواب | چگونه خواب خود را تعبیر کنیم؟

زمانی کـه می‌خوابیم، ضمیر خودآگاه تقریباً کنار رفته و ضمیر ناخودآگاه فعال می‌گردد. دراین حالت، همه ی نگرانیها، ترسها و مشکلاتی کـه در ضمیر ناخودآگاه شـما ضبط شده اند، بـه شکل خوابی کـه می بینید ظاهر خواهند شد. این احساسات و خاطره ها، بـه ندرت بـه‌صورت مستقیم در خواب شـما ظاهر میشوند و طبق معمول بـه‌صورت رمز نگاری شده و بـه‌صورت نمادهایی در خواب شـما حضور خواهند داشت. زیرا ضمیر ناخودآگاه، بـه این شکل عمل میکند.

بعنوان مثال

اگر در اداره خود، از رییس ترس داشته باشید، ممکن اسـت خواب دنبال شدن توسط یک روح را ببینید. دراین لحظه باید بدانید کـه روح سرگردان، نمادی اسـت کـه ضمیر ناخودآگاهتان بجای رییس، در خوابتان بکار برده اسـت.

چرا خوابهای تکراری می بینیم؟

ضمیر ناخودآگاه شـما، پیغامها و راهنمایی هایش را تا زمانی کـه مشکل در دنیای بیرون وجود داشته باشد، برای شـما ارسال میکند«بـه‌ صورت خواب تکرار شونده». بهمین علت اسـت کـه مردم، بدون این کـه علتش را بدانند، بعضا یک خواب مشخص را بارها و بارها می بینند.

بهترین تکنیک های تعبیر خواب | چگونه خواب خود را تعبیر کنیم؟

همه ی فکرها، ایده ها و مشکلات حل نشده کـه در ضمیر ناخودآگاه شـما هستند، فشار زیادی رابه ذهن شـما وارد میکنند و بهمین علت، مغزتان تمایل دارد کـه بـه شیوه ای مانند خواب دیدن، آن ها را آزاد کند. تا زمانیکه مفهوم این خوابها را متوجه نشوید و آن ها را «در دنیای حقیقی یا با روشهایی مانند هیپنوتیزم» حل نکنید، ضمیر ناخودآگاهتان، آن خوابها را مدام تکرار خواهد کرد.

خواب های شفاف

خواب های شفاف یا lucid، نوع خاصی از خوابها هستند کـه در آن، بـه یک باره بیدار شده و خود متوجه می شوید کـه در حال خواب دیدن هستید، اما از خواب بیدار نمی شوید. شـما میتوانید با کمی تمرین، انچه در خواب می‌بینید را نظارت کرده و دقیقا همان چیزی را ببینید کـه می خواهید. از این مهارت میتوانید برای خلاصی از کابوسها یا دیدن فرد مورد علاقه خود در خواب و… بهره ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها