انتشار 1200 عنوان کتاب و 230 جلد مجله طی سه دهه گذشته در پژوهشکده حج و زیارت


انتشار 1200 عنوان کتاب و 230 جلد مجله طی سه دهه گذشته در پژوهشکده حج و زیارت

​پژوهشکده حج و زیارت از ابتدای تأسیس در سال 1370 تاکنون، قریب به 1130 عنوان کتاب (در 1200 جلد) و 230 جلد نشریه منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «پژوهشکده حج و زیارت» ریشه در مجموعه‌ای با نام «مرکز تحقیقات حج» دارد که در سال ۱۳۷۰ به عنوان یکی از نهادهای تابعه حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تأسیس شد. این مرکز در اسفند 1389 با کسب مجوز «شورای گسترش آموزش عالی» به «پژوهشکده حج و زیارت» ارتقا یافت.

این نهاد علمی در مدت فعالیت 30 ساله و در راستای رسالت خود، علاوه بر ارائه کارشناسی‌های لازم به بخش‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری، با فعالیت‌های تحقیقاتی و تولید آثار علمی و فرهنگی و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی، تلاش کرده است شناخت و درک صحیحی از ابعاد عبادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی حج به دست آید.

پژوهشکده حج و زیارت همواره کوشیده است با بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات فرهیختگان حوزه و دانشگاه، ابعاد ناکاویده حج و زیارت را کاوش نماید و موجب اعتلای بیشتر فرهنگ حج و زیارت شود.

این پژوهشکده از بدو تأسیس، با توجه به رسالت خود، پژوهش در موضوعات مرتبط با حج، زیارت، حرمین شریفین و اماکن متبرکه، همچنین وهابیت‌‍‌شناسی و پاسخگویی به شبهات وارده به فرهنگ شیعی را در دستور کار خود قرار داده است. بر همین اساس مهمترین و بیشترین حوزه فعالیت این مرکز طی سه دهه گذشته، تولید و عرضه کتب و نشریات بوده است.

بررسی آماری تولیدات مکتوب این مرکز از ابتدای شکل‌گیری در سال 1370 تا زمستان 1400 بیانگر انتشار قریب به 1130 عنوان کتاب (1200 جلد) و 230 جلد نشریه است. در این آثار ابعاد قرآنی، حدیثی، کلامی، فلسفی، عرفانی، اخلاقی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، روان‌شناسی و... مسائل و موضوعات مرتبط با حج و زیارت واکاوی و بررسی شده‌اند.

اخبار و گزارش‌های مربوط به آثار و فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت، از طریق مراجعه به سایت این پژوهشکده به نشانی (http://hzrc.ac.ir/) قابل دسترسی است

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط