مقررات تازه پاکستان و لبنان برای مسافران هوایی


مقررات تازه پاکستان و لبنان برای مسافران هوایی

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران گفت: تمامی مسافران در پرواز‌های ورودی به کشور لبنان و پاکستان باید علاوه بر کارت واکسن تست PCR منفی خود را بارگذاری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین جهانی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: باید تمامی مسافران بالای ۱۲ سال در پرواز‌های ورودی به لبنان پیش از پرواز آزمایش PCR را در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در لینک اعلام شده وارد کنند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR کد به همراه داشته باشند.

او تاکید کرد: از پذیرش مسافران دارای گواهی جواب منفی تست کرونا بدون QR کد جلوگیری می‌شود. مسافران دارای کارت واکسیناسیون کووید-۱۹ که از آخرین نوبت واکسن آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد و مسافرانی که کمتر از ۷ روز خارج از کشور لبنان اقامت داشته‌اند، از انجام تست PCR در محدوده ۴۸ ساعت به پرواز معاف خواهند بود. ارائه کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی با QR کد به هنگام پرواز الزامی است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: مسافران باید حتما پیش از پرواز اطلاعات خود را در سایت https://pass.moph.gov.lb وارد کنند.

او توضیح داد: از تمامی مسافران بالای ۱۲ سال عازم به کشور لبنان در بدو ورود، تست PCR در فرودگاه گرفته می‌شود و مسافران تا جواب تست در قرنطینه خانگی خواهند بود. هزینه تست در سیستم نرخ‌گیری بروزرسانی شده است. از تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۲ (۲۰ دی‌ماه) مسافران باید اقدام به پرداخت هزینه تست قبل از انجام پرواز در سایت https://pass.moph.gov.lb است و هزینه انجام تست مبلغ USD۳۰ است.

جهانی همچنین از مقررات جدید کشور پاکستان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا برای مسافران ورودی به این کشور خبر داد و گفت: طبق این مقررات تمامی مسافران بالای ۱۵ سال با ملیت پاکستانی و مسافران بالای ۱۸ سال با ملیت غیر پاکستانی که به صورت کامل واکسینه شده و دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی هستند.

گفته می شود؛ تمامی مسافران بالای ۶ سال در پرواز‌های ورودی به پاکستان باید در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز آزمایش PCR را در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در لینک https://health.behdasht.gov.ir قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان