با وجود حوزه های خواهران نباید معضل طلاق و فرزندآوری حل نشده باقی بماند


با وجود حوزه های خواهران نباید معضل طلاق و فرزندآوری حل نشده باقی بماند

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به نقش های اجتماعی این نهاد در حل مسائل اجتماعی گفت: با وجود این نهاد نباید شاهد باشیم که معضلاتی مانند طلاق و فرزندآوری حل نشده باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور صبح یکشنبه 21 آذر در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه بر اساس تصویب شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران، این مرکز موظف است در افق 1414 مرجعیت دینی را در مسائل زن و خانواده به دست آورد، گفت: کوتاهی در این امر ضایع کردن سرمایه ها و فرصت هایی است که خدا به ما نصیب کرده است.

وی با تاکید بر اجرایی شدن تمام تصمیمات و مصوبات شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم که خواست شورای سیاست گذاری که همان خواست مقام معظم رهبری و امام راحل است محقق شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه امروز بسیاری از مسائل حوزه زن و خانواده حل نشده است، یادآور شد: نسبت جریان پیشرفت در کشور و مسائل انسانی زنان باید حل شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران یک جریان جوان است که زیرساخت های آن به خوبی بنا شده است، اضافه کرد: باید زیرساخت ها را به سمت حرفه ای شدن ببریم و در زمان مناسب حوزه را در جایی بنشانیم که مسائل زن و خانواده را حل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان اینکه بانوان در جشنواره پژوهشی علامه حلی به آرامی گوی سبقت را ربوده اند، یادآور شد: این نمایشگاه نشان می دهد به تدریج خانم ها در حال نشان دادن ظرفیت های عظیم خود هستند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم شکستن تابوی اندیشه کور و اصلاح رفتارهای تاریک جز به مدد یک دستگاه معرفتی نو که پیامبران آوردند امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: اگر در دوره های بعد همان مساله ها بازسازی شود، چاره ای جز مطالعه دقیق تر در موضوعات و مراجعه به منابع برای پاسخگویی به سئوالات نوپدید وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور تصریح کرد: اگرپژوهش را از مطالعات دینی حذف کنیم، مجموعه تلاش های علمی ما به تدریج به برکه غیرمتحرک ساکنی تبدیل می شود که در برابر بخش زیادی از آسیب های نوظهور بی پاسخ است و دین به حاشیه می رود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم مردم باید به اختیار خود طاغوت و اندیشه طاغوتی را کنار بگذارند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: بر اساس تعابیر قرآنی عبادت در گرو اطاعت است و برای اینکه مردم متقاعد شوند بینش و گرایش طاغوتی و سرکشانه را کنار بگذارند باید متقاعد شوند که این اندیشه ناصواب است و در این کشتی نور رستگاری نیست.

وی با بیان اینکه خدا به متفکرین توجه دارد، گفت: خداوند متفکران را بندگان خاص خود می داند و آنان را شایسته هدایت خاص خود برمی شمرد.

وی تفکر را کلید نوآوری دانست و اضافه کرد: اصرار بر این نیست که همه طلاب پژوهشگر حرفه ای باشند، اما عموم طلاب باید فهم متفکرانه از دین داشته باشند. مرکز تلاش خواهد کرد که این نگاه متفکرانه به مسائل را تقویت کند و زمینه اعتلای حوزه را فراهم آورد

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)