شیخ نعیم قاسم: حزب الله برای فراهم کردن مقدمات انتخابات، کارگروه تشکیل داده است


شیخ نعیم قاسم: حزب الله برای فراهم کردن مقدمات انتخابات، کارگروه تشکیل داده است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت که این جنبش در پی برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر است و در این زمینه نیز کارگروه تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت که مقاومت در این کشور، به اصلی تبدیل شده است که نمی ‌توان آن را نادیده گرفت.

پایگاه خبری النشره به نقل از قاسم گزارش داد:مقاومت، به بخش لاینفک و بخش اصلی پیروزیها، آزادسازی، قدرت بازدارندگی، مقابله با طرحهای تجزیه‌طلبانه و اشغال لبنان و سه‌گانه ارتش-ملت-مقاومت بدل شده است.

وی تأکید کرد، نمی‌توان درباره مقاومت، به صورت عادی بحث‌ و بررسی کرد و سؤال این است که «چه لبنانی را می‌خواهیم؟ آیا لبنان قدرتمند می‌خواهیم یا ضعیف؟ لبنان وابسته می‌خواهیم یا مستقل؟ لبنانی می‌خواهیم که دیکته‌ها را می‌پذیرد، یا لبنانی که آینده خود و فرزندانش را می‌سازد».

معاون دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد: «ما حامی لبنانی هستیم که خواستار آینده نسلهای خود است و می‌خواهد که مستقل و قدرتمند باشد. این، لبنانی است که به خاطر مقاومت و پیروزیهای آن، در جهان شهره شده است. این، لبنانی است که می‌خواهیم. هر کس می‌خواهد، می‌تواند به آن ملحق شود و هر کس که نخواهد، باید به دنبال راه حل دیگری باشد».

قاسم درباره انتخابات پارلمانی در این کشور نیز تأکید کرد، حزب الله با تمام توان، در پی برگزاری انتخابات در موعد خود است و کارگروهی برای فراهم کردن مقدمات انتخابات تشکیل داده است.

وی درباره ادعای برخی از گروههای سیاسی مبنی بر مخالفت حزب الله با انتخابات هم گفت: «چرا این گونه نتیجه‌گیری می‌شود؟ همه اظهارات و اقدامات ما، در راستای برگزاری انتخابات است. آنان می‌گویند حزب الله خواستار انتخابات نیست».

این مقام حزب الله در پایان خاطر نشان کرد: «آنان، این را می‌گویند؛ زیرا حساب می‌کنند که شاید در انتخابات آینده، نتایج به گونه‌ای نباشد که انتظار ان را دارند... آنان اتهاماتی به ما می‌زنند که درست نیست. ما خواستار انتخاباتیم؛ زیرا می‌خواهیم که ملت، بار دیگر، مواضع خود را اعلام کند و پس از بحرانهای موجود بگوید که می‌خواهد با چه کسی کار کند و چه کسی نماینده آن باشد؟».

انتخابات زودهنگام پارلمانی با تصویب نمایندگان لبنانی قرار است در ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (هفتم فروردین ۱۴۰۱) برگزار شود. نظام لبنان، پارلمانی است و نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور از دل این پارلمان بیرون می آیند به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود. طبق توافق طائف نخست‌وزیر می‌بایست از میان جریان‌های سیاسی اهل سنت باشد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی