20 پروژه راهسازی در استان اردبیل در دست اجراست


20 پروژه راهسازی در استان اردبیل در دست اجراست

اردبیل -ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:20 پروژه راهسازی در این استان به طول 300 کیلومتر در دست اجراست.

محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این پروژه‌ها شامل پروژه راهسازی پارس آباد-مشکین‌شهر، مشکین‌شهر -اردبیل، مشکین شهر- اهر، اردبیل- آستارا، اردبیل-سراب، اردبیل-سرچم و خلخال-کلور و درام می‌باشد که برای اجرای این پروژه‌ها ۴۵هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد: هزینه ساخت یک کیلومتر بزرگراه ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که این میزان در مناطق کوهستانی ۵۰۰ میلیارد ریال است و هم اکنون هم میزان مطالبات پیمانکاران از بابت اجرای پروژه‌های راهسازی از اداره کل راه و شهرسازی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل همه راه‌های اصلی در این استان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد افزود: سعی بر این است این اعتبارات از منابع مختلف ملی و توازن تامین شود.

حیدری افزود: قرار است هر سال در این استان ۵۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن‌سازی راه‌های اصلی احداث شود و در حال حاضر عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر بزرگراه شتاب گرفته و تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل ۱۲ کیلومتر مسیر صحرا- رضی، پنج کیلومتر ورودی گرمی ، ۱۰ کیلومتر مسیر پارس آباد –مشکین‌شهر، ۱۳ کیلومتر مسیر اردبیل-مشکین‌شهر و ۱۳ کیلومتر هم مربوط به مسیر اردبیل-سرچم می‌باشد که علاوه بر اینها پروژه کریق –آرموداق و سرعین –آلوارس هم همزمان با پروژه ۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در همه شهرستان‌های استان به‌جز شهرستان‌های تازه تاسیس، عملیات اجرایی بزرگراه شروع شده است و با اتمام آنها شاهد ایمنی جاده‌ها خواهیم شد.
20 پروژه راهسازی در استان اردبیل در دست اجراست

حیدری با بیان اینکه عملیات حفاری تونل دوم حیران نمین روند مطلوبی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد افزود:تاکنون با حفاری ۴۳۳ متر در دهانه تونل در سمت آستارا و هفت متر در دهانه سمت نمین در مجموع ۴۴۰ متر تونل حفاری شده و حدود ۲۹۰ متر تا بازگشایی در قسمت تاپ تونل باقی است.

وی گفت: کف‌برداری، لاینینگ و تکمیل جاده‌های دسترسی ورودی و خروجی و احداث دیوارها و آبرو از کارهای باقی مانده این پروژه می باشد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: پروژه تونل شمالی حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و ۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا شروع می‌شود.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور