باید انتظار از نظام تعلیم و تربیت حوزوی را به خوبی پاسخ دهیم


باید انتظار از نظام تعلیم و تربیت حوزوی را به خوبی پاسخ دهیم

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تمایزهای نظام تعلیم و تربیت حوزوی با سایر نظام های آموزشی بر پاسخگویی به انتظارات از نظام تعلیم و تربیت حوزوی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالکریم بهجت پور» در نشست هم اندیشی «اقتضائات نگاه راهبردی به نظام آموزش در حوزه های علمیه خواهران» که در سالن همایش آیت الله شرعی برگزار شد، با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران تمایز و فاصله نظام تعلیم و تربیت خود را با حوزه های علمیه برادران و دانشگاه و مراکز آموزش عالی مشخص و تعریف کند، افزود: این به معنای فاصله گرفتن از سایر نظام ها نیست، بلکه باید انتظار از نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه خواهران را به خوبی پاسخ دهیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حساسیت های زنانه در نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اهمیت تفکیک تعلیم و تربیت دینی بانوان از آقایان مساله ای بود که امام راحل و مقام معظم رهبری بر اساس آن ایجاد نظامی جداگانه را تدبیر و ابلاغ کردند.

وی با اشاره به اینکه نظام های تعلیم و تربیت، فرهنگی، پژوهش و مدیریت و پشتیبانی حوزه های علمیه خواهران در حال طراحی است، افزود: تلاش بر این است که بر اساس تجربه های گذشته، طراحی بسیار به روز و مناسبی از نظامات لایق حوزه های خواهران صورت گیرد تا بتواند چشم اندازها را قابل تحصیل کند.

استاد برجسته حوزه افزود: اکنون تمرکز ما بر نظام تعلیم و تربیت است و تیم هایی شکل گرفته اند که این نظام را طراحی کنند تا فضا را برای اقدامات شایسته در سال های آینده فراهم کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه این نهاد بنا دارد مرجعیت مسائل زن و خانواده را در سطح ملی و بین الملل به دست آورد، اضافه کرد: تحقق این امر که مدنظر شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران است، نیازمند تلاش فراوانی است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای مدیریت راهبردی در محیط های علمی به ویژه حوزه های علمیه افزود: همه باید با نگاه راهبردی مسائل را پیش ببریم؛ اما نگاه راهبردی ای که ناظر به صحنه عمل باشد و اثر را در صحنه عمل ببینیم. در این صورت می توانیم طراحی ای داشته باشیم که تا دهه ها ماندگار باشد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!