جای خالی شهرک تخصصی صنعت کفش در هیدج


جای خالی شهرک تخصصی صنعت کفش در هیدج

شهردار هیدج گفت: هیدج یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش در کشور به شمار می‌رود، از این رو نیازمند راه‌اندازی شهرک تخصصی کفش است.

محمد نجفی ظهر امروز (۲۴ آذرماه) در نشست با هیئت مدیره تعاونی‌های تولیدکننده کفش‌های ماشینی و دستی شهر هیدج با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای جلب مشارکت جمعی برای انجام کارها، اظهار کرد: اگر مردم در انجام کارها خودشان نیز پای کار باشند، قطعاً موفقیت‌های بیشتری حاصل خواهد شد که حوزه کفش هیدج نیز از این قائده مستثنی نیست.

وی با اشاره به ظرفیت مجتمع گردشگری و رفاهی لاله برای راه‌اندازی نماشگاه دائمی صنعت کفش، متذکر شد: موضوع ایجاد نمایشگاه دائمی صنعت کفش هیدج در مجتمع خدماتی رفاهی لاله از جمله اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی در راستای معرفی و شناساندن این صنعت در سطح کشور می‌تواند باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای تحقق این موضوع در هیدج نیازمند همکاری همه تولیدکنندگان هستیم، ادامه داد: تبلیعات یکی از ابزارهای مهم برای رقابت در بازار به شمار می‌رود و راه‌اندازی این نمایشگاه با توجه به اینکه مجتمع لاله یک مجتمع بین راهی است و روزانه ما شاهد توقف مسافران بی‌شماری در این مجموعه هستیم می‌تواند گامی رو به جلو در راستای تبلیغ و معرفی این صنعت هیدجی‌ها در کل کشور باشد.

شهردار هیدج با اشاره به موضوع ۳۳ هزار مترمربع زمین واقع در ضلع شرقی سایت کارگاهی تولید کفش، اضافه کرد: در همین رابطه شهرداری آمادگی دارد ضمن تغییر کاربری و تفکیک زمین و اختصاص آن به صنعت تولید کفش، قدم موثری در توسعه بیش از پیش این صنعت داشته باشد که در صورت موافقت قطعی با تحقق این موضوع نیز واگذاری‌ها تنها به حوزه فعالان صنعت کفش و به شرط ساخت خواهد بود و هیچ فعالیتی جز کفاشی در این واحدها پذیرفته نیست.

ایجاد شهرک تخصصی صنعت کفش، از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی شهردار هیدج در این جلسه بود که در همین رابطه، نجفی گفت: راه‌اندازی شهرک تخصصی صنعت کفش یکی از چشم‌اندازهای بلندمدتی است که می‌توان برای صنعت کفش هیدج ترسیم کرد، زیرا با وجود ۱۹۰ هکتار زمین در بالای اتوبان و تولیدکنندگان قوی ظرفیت راه‌اندازی این شهرک در هیدج وجود دارد، هر چند عملیاتی شدن آن زمان‌بر است.

رئیس شورای اسلامی شهر هیدج نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با فعالان حوزه کفش در هیدج و احصا مشکلات آنان، تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان که در این جلسات به آن‌ها اشاره شد راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنعت کفش است.

ذبیح‌الله نقی‌لو با تاکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه جدی تولیدکنندگان کفش در هیدج قرار گیرد اهمیت تبلیغات به لحاظ ورود رقبای جدید است، تصریح کرد: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنعت کفش در هیدج می‌تواند نقش بسیار موثری در معرفی این صنعت به کل کشور داشته باشد، هر چند راه‌اندازی این نمایشگاه در گرو تمایل و حمایت تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به اینکه وام مربوط به راه‌اندازی این واحدها و نیز مجوزهای مربوطه نیز اخذ شده است و اولویت اول ما در مجتمع لاله توسعه صنعت کفش است، خاطرنشان کرد: تلاش شورا و شهرداری، نگاه عملیاتی و نه شعاری به حوزه تولید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان