نشست مهم شورای برنامه‌ریزی استانداری تهران در مورد مترو شهر جدید پرند


نشست مهم شورای برنامه‌ریزی استانداری تهران در مورد مترو شهر جدید پرند

نشست شورای برنامه‌ریزی استانداری تهران، مبنی بر مساله تغییر کاربری 25 هکتار از اراضی شهر جدید پرند بزودی برگزار می‌شود و در صورت واگذاری اراضی مذکور به پیمانکاران ساخت و تجهیز ایستگاه مترو پرند فراهم خواهد شد.

به گزارش فارس، پیرو بازدید اخیر وزیر کشور و استاندار تهران از آخرین وضعیت متروی شهر جدید پرند و همچنین نشست هماهنگی وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران مبنی بر تسریع عملیات احداث و تکمیل خطوط مترو شهرهای اقماری پایتخت، مقرر شد در ازای تأمین بخشی از منابع مالی پروژه متروشهر پرند، قطعه زمینی به مساحت ۲۵ هکتار که از مدت‌ها پیش برای این منظور در نظر گرفته شده است، تغییر کاربری یافته و بابت هزینه های پیش رو به پیمانکاران مربوطه واگذار شود.

البته بهره‌برداری از فاز نخست مترو شهر پرند (یک خط) حداقل 650 میلیارد تومان پول لازم دارد و واگذاری اراضی مورد اشاره، صرفاً بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد که در شرایط اقتصادی فعلی، در نوع خود کارگشا خواهد بود.

به هر ترتیب جلسه روز شنبه ۲۷ آذر که قرار است در شورای برنامه‌ریزی استان مجدداً تشکیل شود، می‌تواند با تصویب و ابلاغ مساله تغییر کاربری اراضی شهر جدید پرند، در فرآیند تکمیل ایستگاه مترو این شهر بسیار موثر واقع شده و امکان بهره‌برداری از آن ظرف یک سال آینده را فراهم سازد.

گفتنی است ریل گذاری مسیر ۱۹ کیلومتری حد فاصل ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه شهر پرند تقریباً به پایان رسیده و این پروژه در بخش ساختمانی به پیشرفت ۹۰ درصد رسیده است.

شهر جدید پرند در حال حاضر ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از ساکنان آن با وسایل نقلیه مختلف بین تهران و این شهر در تردد هستند. پیش‌بینی می‌شود شمار ساکنان شهر پرند ظرف ۵ سال آینده به ۷۰۰ هزار نفر برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی