نماد خودباوری و خوداتکایی نیروی دریایی ارتش


نماد خودباوری و خوداتکایی نیروی دریایی ارتش

نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نمادی از خودباوری و خوداتکایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش شامل تجهیزات و سامانه‌های دفاعی در حوزه سطحی، زیرسطحی، موشکی، پهپادی و ... در دو بخش عمومی و محرمانه به نمایش گذاشته شده است.
همچنین یک دستاورد جدید کاملا بومی در حوزه پایش زیر دریا با عنوان مبدل‌های اکوستیکی به نمایش گذاشته شد.
ساخت انواع پیزو سرامیک‌های صوتی در کشور همواره از بزرگترین چالش‌های موجود در طراحی و ساخت هیدروفن، سونار و کلیه تجهیزات کشف و رهگیر زیر دریایی‌ها، مین‌ها و اژدر‌های دشمن بوده است، نیاز بسیار جدی در زمینه ساخت انواع سامانه‌های کاشف اهداف زیر دریا متناسب با تهدید‌های متنوع در زیر آب با تکیه بر توانمندی نیرو‌های جهادی نیروی دریایی ارتش، بنیه علمی دانشگاه‌های همکار تحقیقاتی و توانمندی صنایع داخلی مهم با ساخت اولین نمونه‌های پیزوسرامیک‌های توان بالا و حساسیت بالا در کشور محقق شد.


در این نمایشگاه برای اولین بار پیزو سرامیک‌های صوتی ساخته شده به دست متخصصان نیروی دریایی ارتش به نمایش درآمد که برای نخستین بار در کشور به صورت بومی ساخته می‌شود. در این نمایشگاه اولین نمونه فرستنده‌های امواج صوتی توان بالا، گیرنده آکوستیکی پیزو سرامیک با دقت زیاد برای کشف اهداف زیرآبی کوچک مانند مین‌های دریایی در فواصل دور و نیز سامانه آرایه فازی شده پیزوسرامیکی برای استفاده در سونار‌های کشف کننده اهداف زیرسطحی که قابلیت آشکارسازی دقیق سمت و فاصله هدف در زیر آب را دارند به نمایش گذاشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا