انشا در مورد کره زمین (چند انشا درباره کره زمین برای دبستان و دبیرستان)


انشا در مورد کره زمین در این بخش 3 انشا زیبا با موضوع کره زمین (مقاله و تحقیق در مورد زمین) برای پایه های مختل تحصیلی دبستان و دبیرستان آماده کرده ایم. انشا درباره کره زمین با بیانی ساده کره زمین از لایه های مختلفی تشکیل شده که با آرایشی خاص در کنار یکدیگر جای […] نوشته انشا در مورد کره زمین (چند انشا درباره کره زمین برای دبستان و دبیرستان)...

انشا در مورد کره زمین

در این بخش 3 انشا زیبا با موضوع کره زمین (مقاله و تحقیق در مورد زمین) برای پایه های مختل تحصیلی دبستان و دبیرستان آماده کرده ایم.

انشا درباره کره زمین با بیانی ساده

کره زمین از لایه های مختلفی تشکیل شده که با آرایشی خاص در کنار یکدیگر جای گرفته اند. هر لایه خواص شیمیایی و زمین شناسی متفاوتی دارد و با عبور از هر لایه به لایه بعدی میزان فشار و دماها متفاوت می شود. انسان‌های ساکن روی کره زمین اگر مراقب محیط زیست زمین نباشند به آن آسیب جدی را می زنند.

باید بدانیم که بسیاری از رفتارهای غلط انسان‌ها باعث آلودگی و به خطر افتادن زمین می‌شود. استفاده بی رویه از وسایل نقلیه شخصی که دود تولید می‌کنند، استفاده زیاد از پلاستیک و مواد پلاستیکی، آتش روشن کردن در جنگل‌ها، مصرف گرایی که باعث تولید بیشتر و ایجاد کارخانه های آلاینده بیشتر می‌شود، بازیافت نکردن زباله‌ها، بدرفتاری و خشونت با حیوانات و گیاهان و …

در عصر تکنولوژی و پیشرفت های صنعتی که هر روز زمین بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیرد هر کدام از ما می‌توانیم با مراقبت و نگهداری از طبیعت زمین را از آلودگی بیشتر نجات دهیم. اگر چه سهم زیادی از این مراقبت در دست دولت مردان و افراد قدرتمند در دنیاست. اما این باعث نمی‌شود که ما به نوبه خود برای داشتن زمین پاک تلاش نکنیم و جلوی آلودگی را نگیریم.

سیاره ای که ما در آن زندگی می‌کنیم یعنی زمین با دیگر سیارات فرق دارد زیرا در جوّ آن اکسیژن وجود دارد و به این خاطر زیستن در آن امکان پذیر شده است. زمین همچون یک مادر با ما که ساکن آن هستیم مهربان است. ما در آن نفس می‌کشیم و زیست می‌کنیم و لذت می‌بریم اما آیا ما نیز با زمین مهربان هستیم؟

زمین خانه ی ما است اما باید بدانیم که ما انسان‌ها تنها ساکنین این خانه نیستیم. همه حیوانات و گیاهان و به طور کل همه موجودات زنده در این زمین خانه دارند و بنابراین آن‌ها هم حق و حقوقی دارند. آن‌ها هم می خواهند زندگی کنند و سالم باشند. پس مراقبت از حیوانات و گیاهان نیز وظیفه‌ی هر انسان با وجدان است که نه تنها به آن‌ها آسیب نمی‌زند بلکه در مقابل آسیب زنندگان و دشمنان طبیعت می‌ایستد و جلوی آن‌ها را می‌گیرد.

آسیب به چرخه ی طبیعت نهایتا به آسیب به خود ما منجر می‌شود. مثل حکایت افرادی که همه در یک کشتی سوارند و اگر کسی فقط قسمتی از کشتی که خودش در آن جایگاه قرار دارد را سوراخ کند، بی شک به همه ساکنین کشتی آسیب می‌رسد و همه غرق می‌شوند.

ما می‌توانیم با استفاده کمتر از مواد پلاستیک پرهیز از ریختن آشغال و مخصوصا زباله های پلاستیکی و خطرناک مصرف کمتر و استفاده از وسایل نقلیه همگان و همچنین کارهایی همچون بازیافت، درختکاری، کمک به پاکبانان در نظافت طبیعت و … در حفظ محیط زیست سالم و داشتن زمین پاک کمک کنیم.

انشا تخیلی کره زمین

مقدمه:
زندگی بسیار آرام و عالی در کره زمین جریان داشت و زندگی عادی انسان ها ادامه داشت و هیچ کس توجهی به وضعیت کره زمین نمی کرد و همه یادشان رفته بود که کجا زندگی می کنند، بیشتر افرا به آن صدمه می زدند و متوجه نبودند که ممکن است طبیعت زندگی را برای آنها سخت کند .

بدنه:
یکی از روزها ، زمین به کوه های استوار خود فرمان داد که بیشتر از این تحمل این وضعیت را ندارد و به کوه برتر خود دستور طغیان را صادر کرد.

5 فرمانده طبیعت ( کوه ، باد، آتش ، باران، خاک) آن را لازم الاجرا تشخیص دادند.

جنگ با کوه های بلند دنیا شروع شد و با غرشی ناگهانی و هماهنگ صدای خود را در کره زمین بلند کرد، طوری که گوش ها از شنیدن شان کر می شد و چشم ها طاقت فشار صوتی را نداشتند ، بعد از چندین ساعت خاموش شدند ، ولی اینبار از درون کوه ها گوله های آتشین را سمت شهرها و اطراف پرتاب کردند و با این کار زمین اعلام جنگ کرد و بشر را مقصر اصلی این طغیان معرفی کرد .

همه ترسیده بودند و بشر به مخفیگاههایی که نفوذ ناپذیر بودند پناه برده بودند ، شهرها را مواد مذاب گرفته بود ، آذوقه روبه اتمام بود و مردم اکثر شهرها در قرنطینه بودند ، بعد از چندین روز کره زمین فرمان عقب نشینی را صادر کرد و بوسیله باد افراد شهرها را از اینکه زمین را از یاد برده بودند و فقط آلودگی را برای زمین به ارمغان آورده بودند یادآورد شد.

کره زمین بعد از پشیمانی ساکنان زمین به باران دستور داد که آتش مواد مذاب شهرها را خاموش کند و به خاک دستور داد که مواد مذاب را در خود حل کند و به تَلی از خاک تبدیل کند .

نتیجه گیری :
ما باید قدر کره زمین را بدانیم و نسبت به حفظ آن کوشا باشیم وگرنه طبیعت راه کار مواجه با طغیان انسان را می داند ، مثل همین ویروس کرونا که آلودگی زمین را کاهش داده و فعالیت انسان ها را محدود کرده.

اگر شما هم داستان تخیلی درباره کره زمین دارید برای ما در بخش نظرات بفرستین تا به اسم خودتان منتشر کنیم.

 

انشا در مورد کره زمین (چند انشا درباره کره زمین برای دبستان و دبیرستان)

پایه یازدهم انشا با موضوع ما فقط یک زمین داریم

مقدمه:
موضوع بسیار مهم و واضحی را گاه ما و بسیاری از انسان های دیگر در سرتاسر جهان، از اسیا، اروپا گرفته تا افریقا و امریکا فراموش می کنیم که تنها یک زمین داریم و این قطعا حائز اهمیت است که زمین آخرین زیستگاه انسان ها است و اگر آن را حفظ نکنیم دچار مشکلات بسیار سخت و عظیمی می شویم.

نمی توانیم زندگی مان را ادامه دهیم و اگر اکسیژن و منابع کره خاکی به پایان برسد اتفاقات بدی رخ خواهد داد که هیچ راه نجاتی نیز وجود ندارد. می دانیم که بخش عظیم و قابل توجهی از کره زمین آب است.

تنه انشاء:
در صورتی که بافت های گیاهی و پوشش طبیعی روی زمین از بین برود، اتفاقات بد تری در انتظار ما خواهد بود، شهرک سازی ها در حاشیه روستا ها و کوهپایه ها و ساحل دریا باعث می شود که پوشش های گیاهی که جلوی سیل و سونامی را می گیرند از بین بروند و به هیچ عنوان خبر خوشی نخواهد بود.

باعث می شود که بخش مهمی از کره زمین در ادامه آب شدن یخ های قطبی به زیر آب برود و این یعنی مرگ دسته جمعی بسیاری از موجودات زنده و صد البته انسان ها. اتفاقی که امسال در کشور خودمان به بدترین شکل ممکن رخ داد و باعث مرگ تعداد زیادی از هموطنان ما شد.

بخش مهم دیگر نیز به پایان رسیدن بسیاری از منابع تجدید ناپذیر مانند نفت است، نفتی که باعث شده پیشرفت های بزرگی در ذهن انسان ها جرقه زده و برای پیشگیری از بسیاری از خطرات احتمالی باید این منبع بسیار گرانبها را همواره حفظ کرده و یا جایگزین خوبی برای آن یافت که البته تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

نتیجه گیری:
کره زمین تنها یک بار به وجود آمده است و قطعا اگر به درستی از منابع آن استفاده نشود یک بار هم از بین می رود و این به هیچ عنوان نمی تواند به نفع انسان ها باشد، چون هنوز هیچ جایگزینی برای زمین پیدا نکرده اند، روز به روز نیز آلوده تر از قبل می شود و بخش های مهمی از چرخه طبیعت نیز به دست نابودی سپرده شده اند.

این نابودی یعنی کم کم انسان ها نیز از چرخه طبیعی کره زمین خارج شده و به دست فراموشی سپرده می شوند.

 
 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انشا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...