رتبه‌بندی معلمان از چه زمانی اجرا می‌شود؟


رتبه‌بندی معلمان از چه زمانی اجرا می‌شود؟

معاون رئیس سازمان امور استخدامی گفت: متاسفانه بار مالی اجرای رتبه بندی معلمان برای سالجاری دیده نشده و دولت برای 1400 اعتباری ندارد که تامین کند، اما از ابتدای سال 1401 حدود 25 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم.

حسین عرب اسدی معاون رئیس سازمان امور استخدامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، نسبت به تغییرات ایجاد شده در لایحه نظام رتبه بندی معلمان انتقاد کرد و گفت: تغییرات ماهوی در لایحه اعمال شده که آن را به طرح تبدیل کرده است، یعنی در ۸ ماده بیش از ۱۵ تغییر اساسی انجام شده و تلقی ما حداقل این است که این دیگر لایحه نیست.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: متاسفانه بار مالی برای امسال دیده نشده و دولت برای امسال اعتبار ندارد که تامین کند، ما از ابتدای سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که در لایحه بودجه تقدیم شده است، بنابراین عدد بار مالی جدید که در پیشنهاد مطرح است، واقع بینانه نیست.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان نماینده دولت در دفاع از لایحه نظام رتبه بندی معلمان، گفت: ما نمی‌توانیم تلقی خودمان را بگوییم و این لایحه بوده و رئیس سازمان بودجه بار مالی آن را در سطح مورد نظر با بررسی در صحن قبول کرده است.

وی گفت: مجلس هر کاری خواسته کرده، این ظلم در حق مجلس است و این رفتار درست نیست. ما هم قانون را رعایت کرده‌ایم و هم از حق معلمان دفاع کرده‌ایم تا بعد از ۱۰ سال قانون در مسیر درستی پیش رود و مشکلی در آن ایجاد نشود.

رئیس مجلس افزود: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بار مالی ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای اجرای این لایحه در سال آینده در نظر گرفته است؛ دولت هم در صحن مجلس و هم در جلسه سران قوا متعهد شده است که این لایحه را همچنین در سال جاری از ۳۱ شهریور به بعد اجرا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها