هوس های غذایی که نشانه آلزایمر است!


هوس های غذایی که نشانه آلزایمر است!

میل و هوس غذایی تنها برای زنان باردار اتفاق نمی افتد، در برخی موارد هوس غذایی نشانه بیماری است که ما از آن کاملا بی خبر هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ میل به غذا در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است شما یک لحظه دل تان بخواهد که غذای مضر بخورید و لحظه دیگر دوست داشته باشید که میوه و سبزیجات مصرف کنید. این موضوع بستگی به شرایط و حالت شما دارد اما به طور کل میل به غذا در بعضی از افراد نشان دهنده این است که آن ها در معرض آلزایمر قرار گرفته اند که در این قسمت از بهداشت و سلامت بیشتر راجع به آن توضیح خواهیم داد.

تکراری بودن هوس غذایی علامت خوبی نیست

میل به یک غذای یکسان در مدت زمان طولانی می تواند از علائم اولیه آلزایمر باشد. مطالعه ای در سال 2015 نشان می‌ دهد که تغییراتی در عادات غذایی افراد مبتلا به آلزایمر ایجاد می‌ شود. آن ها ممکن است در یک دوره زمانی طولانی فقط میل به یک غذا داشته باشند که علت آن هم تغییرات مغزی و ذهنی آن ها است که لوب پیشین که پشت پیشانی و گوششان قرار گرفته تحت تاثیر قرار می گیرد و عملکرد آن متفاوت می‌ شود و ممکن است رفتارهای عجیب و غریب از فرد سر بزند. تغییر در اشتها هم ممکن است در افراد آلزایمری اتفاق بیفتد و ترجیحات آن ها در انتخاب غذا متفاوت شود.

تغییر در اشتها هم می‌تواند علامت اولیه آلزایمر باشد

همه چیز فقط وابسته به آن چیزی که می خورید نیست. بلکه میزان غذایی که مصرف می کنید هم اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افرادی که در معرض آلزایمر هستند، به یک باره میزان اشتهای شان تغییر می‌ کند و ممکن است اشتهای آن ها خیلی کم یا خیلی زیاد شود و این می‌ تواند یکی از علائم اولیه ابتلا به آلزایمر باشد که معمولا شبیه به علائم افسردگی هم هست.

تغییر در ترکیبات غذایی هم اهمیت بسیار زیادی دارد

اگر متوجه شدید که به یک باره به غذاهایی میل پیدا کردید که قبلا آن ها را دوست نداشتید اما امروزه دوست دارید که هر چه بیشتر از آن ها استفاده کنید، بدانید که در معرض آلزایمر قرار گرفته اید؛ مخصوصاً غذا های شیرین و شکلاتی و غذا هایی که طعم خیلی قوی دارند و داخل آن ها موادی مثل سس زیاد استفاده شده است، بیشتر از بقیه این خطر را در شما نشان می دهد.

مشکل بلع هم می تواند از علائم آلزایمر باشد

وقتی که آلزایمر پیشرفت می‌ کند، علائم بیماری هم با آن تشدید می‌ شوند و این موضوع در افراد آلزایمری دیده شده است. مشکل بلع هم می‌ تواند یکی از مشکلات فرد هنگام ابتلا به آلزایمر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن