اعتراف ژاپن به دروغ‌گویی در انتشار آمار‌های رسمی


اعتراف ژاپن به دروغ‌گویی در انتشار آمار‌های رسمی

نخست وزیر ژاپن امروز اعتراف کرد در انتشار آمار‌های رسمی مربوط به ساخت‌و‌ساز اغراق شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن امروز (چهارشنبه) اعتراف کرد که دولت ژاپن در اطلاعات منتشره خود درباره ساختمان‌سازی اغراق کرده است.

به گفته کیشیدا، سفارشات ساخت‌و‌سازی که دولت از ساختمان‌سازان دریافت کرده، بازنویسی و با اغراق منتشر شده است.

این اعتراف می‌تواند اعتبار آمار‌های رسمی که به طور گسترده ازسوی سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان استفاده می‌شود را کاهش دهد.

مشخص نیست که چرا دولت داده‌ها را بازنویسی کرده است. همچنین مشخص نیست که ارقام تولید ناخالص داخلی چقدر و چگونه ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته باشد. اگرچه تحلیلگران انتظار دارند که هر گونه تأثیری حداقلی باشد، به ویژه اینکه سازندگان احتمالاً از شرکت‌های کوچک‌تر هستند.

کیشیدا گفت: «مایه تاسف است که چنین اتفاقی افتاده است. دولت در اسرع وقت بررسی خواهد کرد که چه اقداماتی می‌تواند برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه‌ای انجام دهد».

او این اظهار نظر را در جلسه مجلس پس از آن بیان کرد که روزنامه آساهی ژاپن فاش کرد که وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری داده‌های دریافتی از حدود ۱۲ هزار شرکت منتخب از سال ۲۰۱۳ را با سرعت حدود ۱۰ هزار مدخل در سال «بازنویسی» کرده است.

نخست وزیر ژاپن گفت از ژانویه ۲۰۲۰ در این خصوص بهبود حاصل شده است و اطلاعات دستکاری شده هیچ تاثیر مستقیمی بر داده‌های تولید ناخالص داخلی در سال مالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نداشته است.

در حالی که تأثیر این افشاگری بر آمار تولید ناخالص داخلی گذشته ممکن است اندک باشد، این گزارش‌ها احتمالاً سؤالاتی را پیرامون قابل اطمینان بودن داده‌ها ایجاد می‌کند؛ چرا که داده‌های مذکور سنگ بنای اقتصاددانان و سرمایه گذارانی است که به دنبال درک و پیش بینی روند‌های مالی در سومین اقتصاد بزرگ جهان هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!