توقیف کامیونت حامل کله پاچه‌های فاسد در عوارضی شهر آفتاب/ فروش قطعات خودرو‌های سرقتی در سایت دیوار


توقیف کامیونت حامل کله پاچه‌های فاسد در عوارضی شهر آفتاب/ فروش قطعات خودرو‌های سرقتی در سایت دیوار

در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات جاسازی دستگاه‌های استخراج رمز ارز‌های دیجیتال در کارتن‌های میوه تا هشدار پلیس به صرافان مبنی بر حضور دلالان در صرافی‌ها مطلع خواهید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کوله پشتی حاوی تریاک به مقصد نرسید

سرهنگ سعید عطاللهی رئیس پلیس مترو تهران اظهار کرد: گشت آشکار مترو در ایستگاه مترو راه آهن در حال گشت زنی بودند که به یک مرد لاغر اندام با کوله پشتی قرمز رنگ مشکوک شدند.

وی افزود: بنابرحساسیت موضوع ماموران پلیس متهم را هدف تحقیقات قرار دادند و در بازرسی بدنی از کوله پشتی وی مقدار ۱۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف کردند.

این مقام پلیسی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد متهم ۵۵ ساله تبعه افغانستان و فاقد مجوز قانونی اقامت و تردد موادمخدر مکشوفه را از یکی از محلات تهران تحویل و قصد تحویل مواد به فردی در شهر کرج را داشته که ماموران پلیس مترو از این اقدام جلوگیری کردند.

وی افزود: متهم پس از انتقال به اداره پلیس به جرم خود مبنی بر حمل و توزیع موادمخدر در تهران اعتراف کرد و پرونده متهم جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

جاسازی دستگاه‌های استخراج رمز ارز‌های دیجیتال در کارتن‌های میوه

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: عوامل عملیات کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب در حین گشت زنی در پایانه به فردی که در حالی تخلیه کارتن‌های میوه در یکی از تعاونی‌ها بود و به صورت مشکوکی بارگیری شده بود، مشکوک می‌شوند.

وی افزود: در بررسی بعمل آمده مشخص شد تعداد ۱۰ دستگاه استخراج رمز دیجیتال به صورت ماهرانه‌ای جاسازی و روی آن‌ها میوه ریخته شده است.

این مقام پلیسی گفت: با شناسایی مالک دستگاه‌های استخراج رمز ارز‌های دیجیتال متهم در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد، دستگاه‌های مربوطه را جهت انتقال به شهر مشهد تحویل باربری داده و به ۴ مورد دیگر انتقال دستگاه استخراج رمز دیجیتال اعتراف کرد، متهم جهت سیرمراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

هشدار پلیس به صرافان مبنی بر حضور دلالان در صرافی‌ها

سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: طی دو هفته گذشته ۲۶ دستگاه خودروی قاچاق توقیف شده که ارزش اموال مکشوفه بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان است که کالا‌های توقیفی عمدتا پارچه، پوشاک، لوازم صوتی تصویری، لوازم خانگی، کفش و ... است.

سرهنگ ولیپور گودرزی با بیان اینکه در بحث مواد اولیه کارخانه‌ها به صورت ویژه در حال فعالیت هستیم، تصریح کرد: طی دو هفته گذشته یک هزار و ۷۱۹ کیلوگرم مواد اولیه پتروشیمی کشف شد که باید این مواد در کارخانه‌هایی که در بحث پلاستیکی و پتروشیمی فعال هستند، استفاده می‌شد که متاسفانه در اختیار دلالان بوده و به صورت قاچاق در بازار عرضه شده است.

وی افزود: تمامی نفرات در این پرونده دستگیر شدند و این موضوع را به دلیل اینکه کارخانه‌ها با مشکلات مواجهه نشوند، با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اقدامات پلیس در بحث ارز و جلوگیری از فعالیت دلالان ارزی در پایتخت، بیان کرد: در این بحث ۴۲ دلال ارزی دستگیر کردیم که فقط گردش مالی یکی از این افراد ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: یکی از متهمان دستگیری شده در این پرونده که سابقه دار هم است، اقدام به فعالیت در بحث قاچاق طلا به کشور‌های همسایه می‌کرده است.

سرهنگ ولیپور گودرزی تصریح کرد: به صورت میدانی از ۲۰ صرافی بازدید شد، صرافی‌هایی که مجوز فعالیت نداشتند، پلمب شدند.

وی افزود: به تمام صرافان تذکر دادیم که حضور دلالان در صرافی‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده با چنین صحنه‌ای قطعا با متخلفان برخورد شدید انتظامی و قضایی خواهد شد.

شناسایی ۲۰ سایت قیمت گذار غیرمجاز ارز

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران، ۲۰ سایت قیمت گذار غیرمجاز ارز شناسایی شد.

وی با اشاره به معاملات فردایی گفت: در اینگونه از معاملات در عمل هیچ طلایی جا به جا نمی‌شود و ما به تفاوت‌هایی که در این معاملات بیان می‌شود، نوعی قمار است و دولت و مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال تصویب قانون برای برخورد با این موضوع هستند.

سرهنگ ولیپور گودرزی با اشاره به پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: در این باره بیش از ۲۰۰ نفر دستگیر و ۸۰ شرکت صوری کشف شدند که شرکت‌های وقعی نبودند و دارای مستندات جعلی بودند واقدام به دریافت ارز دولتی کرده و در عوض هیچ کالایی را وارد کشور نکرده بودند.

وی افزود: یک قاضی ویژه برای این پرونده تعیین شده که همگی با قرار بازداشت موقت در اختیار مرجع قضایی هستند و تمام اموال این افراد توقیف شده و به بیت المال مسترد خواهد شد.

توقیف کامیونت حامل کله پاچه‌های فاسد در عوارضی شهر آفتاب

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهارکرد: در پی رصد‌های اطلاعاتی مبنی بر دپوی و توزیع کله پاچه و گوشت فاسد در یک باب سوله در محدوده عوارضی شهر آفتاب، بررسی آن در دستور کار ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مالک سوله شناسایی شد، گفت: در تحقیقات پلیسی به دست آمد مالک این سوله با همکاری راننده یک دستگاه کامیونت کله پاچه و گوشت قرمز فاسد و فاقد مجوز را خارج از شبکه توزیع و نظارت کارشناسان دامپزشکی به این مکان انتقال و سپس به توزیع آن می‌پردازند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران با بیان اینکه کامیونت حامل گوشت فاسد شناسایی و مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز شد، تصریح کرد: روز گذشته ماموران این پلیس موفق شدند، خودروی کامیونت را در حالی که قصد تخلیه محموله به داخل سوله را داشت توقیف کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر از کامیونت و داخل سوله در مجموع ۴ تن کله پاچه و گوشت قرمز فاسد کشف و ضمن پلمب این واحد، هر ۲ متهم با تکمیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

به گفته سرهنگ کاویانی کارشناسان ارزش گوشت‌های کشف شده را ۶۰۰ میلیون تومان ارزیابی کرده اند.

تبلیغات مجرمان سایبری با عنوان فروش ویژه به مناسبت شب یلدا

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: با توجه به نزدیکی شب یلدا، کلاهبرداران با سوءاستفاده از این موقعیت به درج آگهی‌های فریبنده مانند جشنواره‌های فروش ویژه و تخفیفی در شبکه‌های اجتماعی، دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

وی افزود: مجرمان پس از جلب اعتماد کاربران، آن‌ها را به خرید کالا و واریز وجه ترغیب می‌کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: هموطنان همواره برای انجام خرید‌های اینترنتی از یک کارت بانکی مجزا با موجودی محدود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در زمان خرید آنلاین به نماد الکترونیک توسط کاربران توجه شود، گفت: قبل از دیدن و اطمینان از اصالت و مدارک کالا، اقدام به پرداخت بیعانه نکنید.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، کاربران برای مشخص شدن صحت هویت فرد آگهی دهنده، بررسی‌های لازم را انجام دهند.

دستگیری جاعل اسناد دولتی در پایانه غرب

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: عوامل عملیات کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب در حین گشت زنی در پایانه به فردی با کوله پشتی مشکی رنگ که در حال تردد بوده مشکوک که جهت بررسی مراجعه و فرد مذکور به محض مشاهده ماموران از محل به صورت پیاده متواری می‌شود.

وی افزود: در یک تعقیب و گریز پلیسی، متهم ۵۰ ساله دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

این مقام پلیسی ادامه داد: در کلانتری کوله پشتی متهم بازرسی شد که تعداد ۹ عدد سند مختلف منزل و مغازه جعلی و ۵ عدد شناسنامه خام و بدون مشخصات و تعدادی مهر‌های مختلف اداره‌های دولتی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه اظهار کرد، به مدت ۵ سال است با همدستی چند نفر دیگر به جعل اسناد دولتی و شخصی و شناسنامه برای افراد می‌پردازد، تصریح کرد: همچنین متهم تا کنون به ۱۰ فقره جعل سند و ارائه اسناد به دادسرا جهت ضمانت اعتراف کرد.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: در بررسی سوابق متهم مشخص شد وی سابقه دار بود ۳ مرحله تحمل حبس داشته است که متهم جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فروش قطعات خودرو‌های سرقتی در سایت دیوار

سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: در حاشیه اجرای طرح کاشف ۶ پرونده‌ای بررسی شد که در آن افرادی با پوشش مامور اداره برق به سطح محله‌های شرق تهران در نبرد و پیروزی آمده و در فرصت‌های مناسب اقدام به سرقت کابل‌های برق می‌کردند.

وی افزود: این باند ۶ نفره پس از بررسی پرونده توسط ماموران انتظامی دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر تصریح کرد: در پرونده دیگری که مربوط به سرقت منازل بود، سارقی از طریق بالکن روی وارد خانه‌های شهروندان می‌شده و در فرصتی مناسب که ساکنان منازل در محل حضور نداشتند، اقدام به سرقت اموال مردم از جمله عتیقه جاتو طلا و جواهرات می‌کرده است.

وی افزود: در بررسی دوربین‌های مدار بسته هویت سارق شناسایی و در عملیاتی وی دستگیر شد.

فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با اشاره به بررسی پرونده سرقت خودرو در خیابان نبرد، گفت: سارقی پس از ۳ ماه که از زندان آزاد شده بود اقدام به سرقت خودرو‌های شهروندان کرده بود.

وی افزود: متهم خودرو‌های مسروقه را به گاراژی برده و در آن محل نگهداری می‌کرده است، پس از شناسایی متهم و دستگیری وی، در بازرسی از گاراژ مذکور ۶ دستگاه خودروی مسروقه متعلق به شهروندان کشف شد.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر ادامه داد: متهم پس از سرقت خودروها، قطعات آن را خرد می‌کرد و با آگهی در سایت دیوار اقدام به فروش قطعات خودرو‌های مسروقه می‌کرده است.

دستگیری سارق آموزشگاه‌های زبان پایتخت در شهرستان بومهن

سرهنگ کارآگاه قاسم موسوی فر رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: نخستین روز آبان امسال سرقت از آموزشگاه زبان‌های خارجی به پایگاه ششم پلیس اگاهی پایتخت اعلام شد.

وی افزود: صاحب آموزشگاه در تحقیقات اعلام کرد که ۲۹ مهر امسال محل کارم واقع در شهرک مسعودیه را ترک و صبح روز شنبه پس از مراجعه به محل کار متوجه شدم اموالی شامل؛ یک دستگاه تلویزیون، یک دستگاه لپ تاپ، دستگاه هارد اکسترنال، یک دستگاه DVD، یک دستگاه دوربین با متعلقات و پایه مربوطه بهمراه مبلغی وجه نقد به ارزش تقریبی ۶۰ میلیون تومان به سرقت رفته است.

سرهنگ موسوی فر ادامه داد: تیمی از کاراگاهان به همراه اکیپ بررسی صحنه جهت انجام تحقیقات میدانی به محل سرقت عزیمت، با بررسی صورت گرفته مشخص شد که ۲ سارق با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ خاکستری رنگ از طریق پنجره آموزشگاه وارد محل شده اند.

وی به شناسایی مالک خودرو اشاره کرد و ادامه داد: مالک خودرو که زن جوانی بود به پلیس آگاهی دعوت شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که یکی از برادران زن جوان شباهت زیادی به یکی از سارقان دارد. با این احتمال که سارق برادر صاحب خودرو و دوست برادر او باشد، محل زندگی آن‌ها در شهرستان بومهن شناسایی شد و پس از شناسایی محل و اطمینان از حضور نامبردگان، در یک عملیات غافلگیرانه هر دو نفر متهم شناسایی، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیر زیادی اموال و لوازم مسروقه شامل: یک دستگاه لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، یک دستگاه تلویزیون، یک دستگاه DVD، دوربین عکاسی و فیلمبرداری و خودرو مورد استفاده در سرقت کشف شد.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر اظهار کرد: با توجه به کشف اموال و مدارک پلیسی متهمان چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشته و به سرقت اعتراف کردند؛ آن‌ها انگیزه خود از سرقت را بیکاری و اعتیاد اعلام کردند و تحقیقات از همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

دستگیری پستچی نمای مسلح در تهران/ سرقت تجهیزات مخابراتی توسط کارگر اخراجی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی