اعتبار عمرانی استان بوشهر در سال آینده 23 درصد افزایش می‌یابد


اعتبار عمرانی استان بوشهر در سال آینده 23 درصد افزایش می‌یابد

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: اعتبار عمرانی و تملک درایی این استان از یکهزار و 850 میلیارد تومان در سال جاری با 23 درصد افزایش به 2هزار و 275 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 1401 می‌رسد.

به گزارش ایرنا، علی درویشی روز چهارشنبه در نشست خبری در باره لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ استان بوشهر افزود: همچنین اعتبارات هزینه‌ای این استان نیز از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به ۶۲۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: سهم استان بوشهر از درآمد عمومی کشور امسال ۲.۸۷ درصد بود که در سال آینده با توجه به اینکه تعهدات استان بوشهر برای تحقق منابع مالی خزانه کم شده سهم این درآمدها نیز به ۲.۷۸ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: درآمدهای عمومی مصوب برای استان بوشهر در بودجه امسال هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که این میزان در لایحه بودجه سال آینده با ۷۲ درصد افزایش ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

درویشی اظهار داشت: الزامات رشد اقتصادی هشت درصدی توسعه سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی است که در سال‌های گذشته محقق نشد و امسال ۳.۵ درصد از محل بهره‌وری و ۴.۵ درصد از محل سرمایه‌گذاری باید محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر رشد اقتصادی این استان را به‌ صورت میانگین ۵.۹ درصد اعلام کرد و گفت: سال آینده میزان رشد اقتصادی برای کشور هشت درصد و برای استان بوشهر ۱۰ درصد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تغییر ریل سیاست‌های مالی لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: هدف اصلی بودجه سال آینده رشد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری، عدالت محوری و ثبات اقتصادی و ارتقای کیفیت بودجه ریزی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر توسعه صادرات، استفاده مناسب از دانش و فناوری و ظرفیت‌های موجود، شناسایی گلوگاه‌های رشد، حذف رانت و تسهیل فضای کسب و کار، تقویت منابع بانک‌ها، صندوق توسعه ملی، منابع شرکت‌های دولتی، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فروش اموال و دارایی‌های دولتی را از راهکارهای رسیدن به رشد هشت درصدی عنوان کرد.

درویشی تاکید کرد: در همین ارتباط برنامه آمایش سرزمینی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و بر اساس آن طرح‌ها و پروژه‌ها باید اجرایی شود.

وی اهداف اجرایی شدن طرح آمایش سرزمینی را عدالت محوری دانست و ادامه داد: اصلاح نظام بانکی یکی از مطالبات مردم است که این مهم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !