دنباله روی نخستین کشور اروپایی از آمریکا در قانونی کردن استفاده از ماری جوآنا


دنباله روی نخستین کشور اروپایی از آمریکا در قانونی کردن استفاده از ماری جوآنا

نخستین کشور اروپایی، کشت و استفاده شخصی از ماری جوانا را قانونی اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، پس از آمریکا و کانادا، جمهوری مالت نیز استفاده از ماری جوانا را قانونی اعلام کرد؛ اقدامی که سبب شد این کشور، نخستین کشوری در اتحادیه اروپا شود که کشت و مصرف شخصی ماری جوانا را قانونی اعلام می‌کند.

بر اساس این گزارش، بزرگسالان اجازه خواهند داشت تا ۷ گرم از ماری جوانا را حمل کرده و تا ۴ گیاه از آن را در خانه پرورش دهند؛ اما کشیدن آن در مکان‌های عمومی و یا جلوی کودکان غیر قانونی خواهد بود.

پارلمان مالت روز سه شنبه بعد از ظهر با ۳۶ رای موافق در مقابل ۲۷ رای مخالف به این لایحه رای مثبت داد. همچنین بر اساس این قانون هرکس بیش از ۷ گرم و زیر ۲۸ گرم ماری جوانا داشته باشد، ممکن است تا ۱۰۰ یورو جریمه شود.

همچنین جریمه استفاده از آن در ملأ عام ۲۳۵ یورو و آن‌هایی که از ماری جوانا در برابر افراد زیر ۱۸ سال استفاده کنند، تا ۵۰۰ یورو جریمه می‌شوند.
اقدام جمهوری مالت در آزاد کردن این ماده روانگردان در حالی است که چند کشور اروپایی مانند آلمان، لوکزامبورگ و سوئیس نیز برنامه‌های مشابهی دارند. همچنین ایتالیا قرار است در خصوص این مسأله سال آتی برگزار کند.

گفتنی است پیش از این نیز شماری از ایالت‌های آمریکا استفاده تفریحی از ماری جوانا را قانونی اعلام کرده بودند. اروگوئه نخستین کشور در جهان بود که استفاده از ماری جوانا را برای مصرف شخصی در سال ۲۰۱۳ آزاد کرد و پس از آن نیز کانادا در سال ۲۰۱۸ دست به چنین اقدامی زد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی