سالنهای سینمای ایران طی چهار سال 2 برابر می‌شوند


سالنهای سینمای ایران طی چهار سال 2 برابر می‌شوند

مشهد- ایرنا- رییس سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه زیرساخت در این وزارتخانه مد نظر قرار دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 1403 تعداد سالن های سینمایی کشور را از حدود 600 واحد به هزار و 200 سالن برسانیم.

محمد خزاعی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم پایانی پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس در مشهد طی گفتگو با خبرنگاران افزود: پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی تعداد سالنهای سینما در کشور حدود ۶۰۰ سالن است که بسیار اندک می‌باشد.

وی ادامه داد: البته برخی سالنهای سینما به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد اما با اکران مجدد فیلم در سینماها بیشتر سالن‌های سینما دوباره راه اندازی شدند.

رییس سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به نسبت کشورهای در حال توسعه و حتی کشورهای همجوار که صاحب تولیدات سینمایی توسعه یافته نیستند از زیرساختها و سالنهای سینمایی کمتری برخورداریم.

وی افزود: از ۲۷ شهر بزرگ خراسان رضوی ۹ شهر سالن سینما دارند که در اجرای طرح هایی مانند سینما امید و با همراهی شهرداری ها و نهادهای دیگر متولی به دنبال توسعه زیرساختهای جدید هستیم اما در شهرهایی که بخش خصوصی فعال ندارند دولت باید وارد عمل شود.

راه اندازی شورای عالی سینما در استانها

خزاعی ادامه داد: شورای عالی سینما در کشور به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری های سازمان سینمایی و حمایت‌های رییس جمهوری پس از هشت سال تعطیلی دوباره احیا شد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده برای اولین بار شورای عالی سینما در استانها نیز تاسیس می شود، این لایحه و قوانین آن آماده شده و به کمیسیون فرهنگی دولت ارائه شده که در حال بررسی است و امیدوارم طی ۲ هفته آینده در هیات دولت تصویب شود.

رییس سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این شورا در استانها به ریاست استانداران و طبق ترکیب تعیین شده تشکیل خواهد شد که معتقدیم این ساختار موجب تقویت سینما می‌شود.

هنرمندان حوزه دفاع مقدس باید به این مفاهیم اعتقاد داشته باشند

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: برای نشان دادن مفاهیم دفاع مقدس در قالب هنر، هنرمندان خود باید به این مفاهیم اعتقاد داشته باشند.

سردار بهمن کارگر افزود: هنرمندان باید خاطرات شهدا و روایت های به جا مانده از دوران دفاع مقدس را در قالب های سینمایی، تجسمی و نمایشی برای مردم بازگو کنند.

وی ادامه داد: اگر در این کشور شاهد ابتکار، هنر، پیشرفتهای دفاعی و قدرت هستیم همه به واسطه شهدا است لذا انتظار و توقع ما از هنرمندان، بازگو کردن معارف و اندیشه دفاع مقدس در قالب هنر است.

دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه دفاع مقدس و جبهه مقاومت جهان اسلام نیز در این نشست گفت: در مجموع چهار هزار و ۹۴۳ اثر در بخش استانی این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۵۰۵ اثر در بخش نهایی به رقابت پرداختند.

جواد فرهنگ نژاد افزود: از این تعداد ۱۱۲ اثر سینمایی، تلویزیونی، مستند کوتاه و بلند، کلیپ و فیلمنامه و ۱۰۶ اثر، نمایش صحنه‌ای و خیابانی و نمایشنامه هستند.

وی ادامه داد: ۸۵ سرود و اثر موسیقایی، ۱۵۵ اثر در زمینه هنرهای تجسمی مانند تندیس، سردیس، نقاشی رنگ روغن، پرتره و سیاه قلم و ۴۷ اثر نیز در قالب تولیدات رادیویی و پادکست به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوئیس دارایی‌های روسیه را مسدود کرد