تکمیل مجتمع گلخانه‌ای خمین 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


تکمیل مجتمع گلخانه‌ای خمین 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح‌های مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه اقتصادی، 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

«علیرضا نظری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اطهار داشت: پرورش گل و گیاه زینتی یکی از ظرفیت‌های باارزش خمین است که باید در تولید ثروت و اشتغالزایی در زادگاه امام راحل سهم بیشتری ایفا کند و برای تحقق این مهم در نشستی با وزیر جهاد کشاورزی نبود توان اعتبارات استانی برای تکمیل این طرح بزرگ کشاورزی مطرح شد و دستور ویژه به‌منظور رسیدگی به این امر صادر شد.
وی بیان کرد: مجتمع گلخانه‌ای خمین به وسعت ۱۲۶ هکتار با هدف استفاده بهینه از آب، زمین و ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان رشته کشاورزی ایجاد شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به اینکه ۱۰۴ واحد گلخانه‌ای در این مجتمع پیش‌بینی شده است، گفت: تاکنون ۱۵ واحد در حوزه تولید انواع سبزی، صیفی و گل و گیاهان زینتی در این مجتمع فعال شده است.
نظری ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری کامل از مجتمع گلخانه‌ای خمین برای ۴۶۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از زیرساخت‌های این مجتمع گلخانه‌ای شامل جاده‌های دسترسی، شبکه برق، گاز و آب، فنس کشی اطراف مجتمع، روشنایی معابر، ایستگاه پمپاژ، و استخر مرکزی انجام شده است.
نظری، مشکل اصلی مجتمع گلخانه‌ای خمین را پایین رفتن سطح آب و مشکل در تامین منابع آبی برای این مجتمع بیان کرد و گفت: ضعف در منابع مالی موردنیاز معضل جدی در این طرح است و نیاز است که مطالعات جامعی برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی ناشی از خشکسالی و کاهش آب‌دهی چاه مجتمع گلخانه‌ای خمین انجام شود.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان دارای بخش‌های مرکزی و کمره و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟