بزرگراه اردبیل-مشکین‌شهر سال آینده بهره برداری می‌شود


بزرگراه اردبیل-مشکین‌شهر سال آینده بهره برداری می‌شود

اردبیل-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با اتمام 18 کیلومتر باقی مانده از پروژه بزرگراه اردبیل – مشگین شهر پیش بینی می‌شود این پروژه شهریور ماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محبوب حیدری روز پنجشنبه در جریان بازدید از جاده اردبیل – مشگین‌شهر اظهار کرد: از ۱۸ کیلومتر این مسیر ۱۵ کیلومتر در مرحله آسفالت لایه اول و دوم است و تنها سه کیلومتر از مسیر باقی مانده که تلاش می‌شود با مساعد بودن شرایط جوی عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی انجام و این مسیر پرتردد و حادثه‌خیز به مسیر ایمن تبدیل شود.

وی ادامه داد: در سه ماه اخیر قرارگاه خاتم‌الانبیا و مؤسسه عاشورا به عنوان پیمانکار این پروژه در روند اجرایی بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر فعالیت خوبی داشته و با سرعت بیشتری این پروژه در مرحله اجراست.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به فعال بودن ۴۵ تا ۴۶ دستگاه ماشین‌آلات قرارگاه خاتم‌الانبیا در این مسیر اظهار کرد: با احداث ۱۰ دستگاه پل و عملیات آسفالت در ۲ لایه ، تکمیل و افتتاح این پروژه در شهریور سال آینده محقق خواهد شد.

حیدری افزود: عمده مشکل در تکمیل این مسیر اجرا نشدن ۱۰ دستگاه پل در این پروژه است که هشت دستگاه پل مربوط به روگذر و زیرگذر بوده و ۲ دستگاه دیگر مربوط به پل دره‌ای است.

وی افزود: پیمانکار این پروژه مطالبات بیشتری از اداره کل راه و شهرسازی دارد و پرداخت نشدن این مطالبات مانع از احداث این پل‌ها شده که امیدواریم با تأمین اعتبار از منابع ملی و سفر رئیس جمهور بتوان پیمانکار را ترغیب و تشویق به تکمیل این ۱۰ دستگاه پل نمود.

حیدری اضافه کرد:با تکمیل ۱۰ کیلومتر از این مسیر و نصب علایم و گاردریل امکان تردد در ۳ ماه باقی مانده سال فراهم می‌ شود و ۶ کیلومتر باقی مانده نیز که در مرحله تعریض است به عنوان عبور موقت راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: از محل ردیف ملی برای پروژه اردبیل – مشگین‌شهر و پارس‌آباد ۳۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده و ۵۴ میلیارد تومان نیز از محل توازن منطقه‌ای قرار است به این پروژه اختصاص پیدا کند.

حیدری تکمیل همه طرح‌های توسعه بزرگراهی در استان اردبیل را نیازمند تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت:سالانه در استان اردبیل ۵۰ پروژه بزرگراهی راه اندازی می شود.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس