هر اقدامی برخلاف وحدت، زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم می کند


هر اقدامی برخلاف وحدت، زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم می کند

آیت الله حسینی مازندرانی گفت: همه باید وحدت را حفظ کنند چراکه هر اقدامی برخلاف وحدت انجام شود، موجب سوء استفاده دشمن می شود بنابراین باید رفتاری داشته باشیم که موجب سوء استفاده دشمن نشود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «سید رضا حسینی مازندرانی» در درس اخلاق که با حضور صدها تن از طلاب حوزه علمیه شهر ری برگزار شد، با بیان اینکه توهین به مقدسات اسلامی و مقدسات تشیع به ویژه اهل بیت (ع) خلاف شرع است، گفت: توهین امام جمعه آزاد شهر به مقدسات تشیع محکوم می کنیم.

استاد حوزه و تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهر ری افزود: همه باید طبق آیه ۱۰۳ سوره آل عمران که می فرماید :«وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلىٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها ۗ کَذٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَ؛ و همگی به ریسمان خدا [= قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید! و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! و شما بر لبِ حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد؛ این چنین، خداوند آیات خود را برای شما آشکار می‌سازد؛ شاید پذیرای هدایت شوید.» وحدت را حفظ کنیم. مقام معظم رهبری هم بر اساس این آیه همه را به وحدت، همدلی و برادری توصیه کرده اند و این اقدام امام جمعه آزادشهر برخلاف رویکرد وحدت آفرین نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: همه باید وحدت را حفظ کنند چراکه هر اقدامی برخلاف انجام شود، موجب سوء استفاده دشمن می شود بنابراین باید رفتاری داشته باشیم که موجب سوء استفاده دشمن نشود.

آیت الله حسینی مازندرانی گفت: یک نفر را دشمن این قدر تغذیه می کند که از مقام خود سوء استفاده کرده و از جایگاه خود سوء استفاده کرده و به مقام ائمه اطهار (ع) توهین می کند.

وی تاکید کرد: کسی که به مقدسات دین توهین می کند، جرم اش نابخشودنی است آن هم در چنین جایگاه و مقام علمی و اجتماعی. این شیطنت ها و سوء استفاده ها که وحدت را خدشه دار می کند، از هیچ کس قابل پذیرش نیست.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)