سیگنال ترسناک بانک مرکزی انگلیس برای بازار ارز دیجیتال؛ قیمت بیت کوین به صفر می رسد؟


سیگنال ترسناک بانک مرکزی انگلیس برای بازار ارز دیجیتال؛ قیمت بیت کوین به صفر می رسد؟

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) بانک مرکزی انگلستان در خصوص بازار ارزهای دیجیتال و خصوصا قیمت بیت کوین هشدار داده و رشد سریع بازار را تهدید خوانده است؛ اما ماجرا چیست؟ بانک مرکزی بریتانیا به کسانی که در حال سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستند، هشدار داده تا مراقب خطرات احتمالی این حوزه باشند و با آگاهی کامل معامله کنند... نوشته سیگنال...

بانک مرکزی انگلستان در خصوص بازار ارزهای دیجیتال و خصوصا قیمت بیت کوین هشدار داده و رشد سریع بازار را تهدید خوانده است؛ اما ماجرا چیست؟

بانک مرکزی بریتانیا به کسانی که در حال سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستند، هشدار داده تا مراقب خطرات احتمالی این حوزه باشند و با آگاهی کامل معامله کنند و حتی آمادگی از دست دادن تمامی دارایی خود را داشته باشند.

معاون بانک مرکزی بریتانیا بیت کوین را دارایی بی‌ارزشی خوانده که می‌تواند باعث سقوط مالی شود. این در حالی است که پادشاه رمز ارزها در اوایل نوامبر به اوج تاریخی خود یعنی 67000 دلار رسید و البته پس از انتشار خبر سویه امیکرون ورق برگشت و دچار اصلاح قیمتی شد.

چه بر سر قیمت بیت کوین خواهد آمد؟

سر جان کانلیف از بانک مرکزی بریتانیا می‌گوید:

بانک مرکزی باید آماده خطرات احتمالی مرتبط با افزایش ارزش دارایی‌های کریپتو و محبوبیت فزاینده آنها باشد. قیمت ارزهای دیجیتالی می‌تواند بسیار متغیر باشد و حتی به لحاظ تئوری بیت کوین ممکن است ارزشش صفر شود.

همزمان با شروع سال 2020 ارزش کل بازار رمز ارزها حدود ده برابر رشد کرد و اکنون به حدود 2.6 تریلیون دلار رسیده است. این رقم تنها یک درصد از کل دارایی‌های جهان است. از طرفی 0.1 درصد این دارایی کلان تحت تملک خانواده‌های ثروتمند بریتانیایی است که بیشتر روی بیت کوین و اتریوم و بایننس کوین سرمایه‌گذاری شده است.

سیگنال ترسناک بانک مرکزی انگلیس برای بازار ارز دیجیتال؛ قیمت بیت کوین به صفر می رسد؟سیگنال ترسناک بانک مرکزی انگلیس برای بازار ارز دیجیتال؛ قیمت بیت کوین به صفر می رسد؟

مطابق آمارهای جدید حدود 2.3 میلیون نفر در حوزه کریپتوها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به طور متوسط هر فرد 300 پوند دارایی ارز دیجیتالی دارد. حال کمیته سیاست مالی بانک مرکزی انگلیس که در سال 2008 برای بحران بزرگ مالی تاسیس شد، در خصوص ریسک و خطرات ناشی از رمز ارزها هشدار داد و این بازار را تهدید خواند.

کمیته مذکور معتقد است که افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در مدت زمانی کوتاه می‌تواند نتایج زیان‌باری را به همراه داشته باشد. بانک مرکزی انگلستان با تاکید بر موسسات سرمایه‌گذاری آنها را به سرمایه‌گذاری محتاطانه دعوت کرد و از آنها خواست بازار را به صورت مداوم رصد کنند.

از طرف دیگر شورای ناظر بر تبلیغات بریتانیا در خصوص دارایی‌های ارز دیجیتالی هشدار داده و اعلام نموده که تبلیغات صرافی‌ها و دیگر موسسات مشابه را تائید نمی‌کند.

منبع :yahoo

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته