طرز تهیه اسلایس گردویی


طرز تهیه اسلایس گردویی

اسلایس گردویی یک شیرینی خشک است که می توانیم از آن برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس خود استفاده کنیم

طرز تهیه اسلایس گردویی
مواد لازم اسلایس گردویی
تخم مرغ بزرگ ۳ عدد
شکر نصف لیوان
شیر ولرم نصف لیوان
کره ۱۵۰ گرم
آرد ۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
مواد لازم برای روی کیک
تخم مرغ ۳ عدد
شکر قهوه ای یا سفید سه چهارم لیوان
پودر نارگیل ۱ لیوان
آرد سفید ۲ قاشق غذا خوری
گردوی آسیاب شده سه چهارم لیوان
وانیل نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه اسلایس گردویی

مرحله اول

برای تهیه اسلایس گردویی در ابتدای کار، پایه اسلایس ها را تهیه می کنیم. برای این کار، کره را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج کرده تا هم دمای محیط شود. سپس درون یک کاسه می ریزیم و با همزن برقی می زنیم تا یک دست شود.

مرحله دوم

در این مرحله وانیل و شکر را به آن اضافه کرده و دوباره هم می زنیم تا حجیم شود. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کرده و با همزن می زنیم. سپس شیر را به آن اضافه کرده و با همزن می زنیم تا مخلوط یکدست شود.

مرحله سوم

آرد و بکینگ پودر را با هم الک کرده و کم کم به مواد اضافه می کنیم. اول با همزن برقی مخلوط و سپس با لیسک ترکیب می کنیم. قالب مستطیلی را چرب کرده و مواد کیک را درون آن می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم تا بپزد. در این فاصله مایه روی کیک را درست می کنیم. یک کاسه برداشته و تخم مرغ و وانیل را با همزن برقی می زنیم تا کشدار شود.

مرحله پنجم

در این مرحله وانیل را به همراه شکر به آن اضافه کرده و دوباره هم می زنیم تا مخلوط شود. در ادامه آرد را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. پس از آن، گردوی آسیاب شده را اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت پودر نارگیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. بعد از ۲۵ دقیقه که پخت کیک انجام شد، مواد را روی کیک می ریزیم. آن را صاف کرده و دوباره می گذاریم داخل فر به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه تا پخته شود و طلایی شود.

مرحله هفتم

وقتی کیک آماده شد، اجازه می دهیم تا به طور کامل خنک شود. سپس به صورت دلخواه برش می زنیم و از قالب خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم. می توان روی آن را با گاناش و پودر پسته تزیین می کنیم.

منبع :sharmin.food

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی