ظلم هایی که به ملت ما رواشده باید در مجامع بین المللی پیگیری شوند


ظلم هایی که به ملت ما رواشده باید در مجامع بین المللی پیگیری شوند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مردم ایران با ظلم‌هایی همچون ترور، حمله‌های شیمیایی، بمباران شهرها و حوادثی مانند فاجعه منا مواجه شدند، به حسب حقوقی باید جامعه بین الملل را درگیر این مسائل کنیم تا ظلم‌هایی را که درحق آنان شده در ابعاد جهانی دیده شود. 

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه درآیین رونمایی از آثار فاجعه منا در پژوهشکده حج و زیارت، بیان داشت: اتفاق‌های زیادی در تاریخ انقلاب اسلامی اتفاق افتاده‌است که باید برای مستند سازی و ارائه روایت صحیح از آن به جهانیان بیش‌ازگذشته تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اکنون دوره جنگ روایت‌هاست و ما باید حقیقت را برای مخاطب روشن و خائنین را رسوا کنیم، دراین خصوص نیاز است که روایت‌ها را به شکلی تاثیرگذار به مخاطبان ارائه دهیم.

وی با اشاره به این که درحادثه منا به عنوان زائر حاضر بودم و با برخی از شهدای این فاجعه آشنایی داشتم، افزود: در جریان این فاجعه به نظر می‌رسید جان انسان‌ها برای سعودی‌ها ارزشی نداشت و به راحتی راه را بستند و اجازه دادند مردم در گرما جان دهند.

رییس بنیاد شهید گفت: باید دید کدام مکتب فکری اجازه می‌دهد چنین حوادثی رخ دهد، این همان مکتب فکری است که امروز با رخ دادن جنایت‌هایی همچون گردن زدن انسان‌ها در برخی کشورهای منطقه شاهد آن هستیم.

وی بیان کرد: نخست فاجعه مسجد الحرام و بعد هم حادثه منا اتفاق‌های باورنکردنی است و هرچه فکر می‌کنیم در یک نظام امنیتی که به نحو ایستادن زائر کار دارند،‌ چه طور این اتفاق‌ها رخ می‌دهد با این حجم تلفات و صدای کسی هم درنیامد جز نظام جمهوری اسلامی و تلاش‌هایی که در این رابطه انجام داد.

وی با اشاره به ارائه خدمات بنیاد شهید به شهدای فاجعه منا، ادامه داد: پیگیری این فاجعه نیاز به اقدامات حقوقی جدی دارد، باید روایت‌های مختلف از زائران کشورهای دیگر که در این حادثه حضور داشتند نیز در کنار روایت‌های تدوین شده از شاهدان ایرانی ثبت و ضبط شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: بنیاد شهید آمادگی کامل برای پیگیری حقوقی این فاجعه را در مجامع بین المللی دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟