طرز تهیه سالاد تبوله


طرز تهیه سالاد تبوله

سالاد تبوله یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بسیار معروف عربی است که با مواد متنوعی تهیه می شود.

طرز تهیه سالاد تبوله

این سالاد خوشمزه را علاوه بر اینکه می توانیم برای مجالس و مهمانی های خود به عنوان یک سالاد جدید و مجلسی درست کنیم، می توانیم از آن به عنوان یک غذای ساده و سبک به عنوان شام یا ناهار نیز استفاده کنیم. این سالاد خوشمزه که از محبوب ترین سالادهای عربی محسوب می شود، از نظر ظاهری شباه های به سالاد شیرازی ما ایرانی ها دارد. البته با این تفاوت که در تهیه سالاد تبوله مواد خیلی ریزتر از سالاد شیرازی می شوند

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور ½ لیوان
پیازچه ½ لیوان
جعفری ۱٫۵ لیوان
خیار ۱ عدد
آب جوش ¾ لیوان
گوجه فرنگی ۲ عدد
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور تهیه سالاد تبوله

مرحله اول

برای تهیه سالاد تبوله به روش نتی عربی ابتدا بلغور را تمیز می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون روی بلغور می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

در ادامه سه چهارم لیوان آب جوش اضافه می کنیم و درب ظرف را می گذاریم. نکته مهم در مورد این مرحله این است که باید بلغور را به مدت ۱۵ دقیقه در این حالت بگذاریم تا نرم شود و زمان مصرف راحتر هضم شود.

مرحله سوم

در همین حین خیار و گوجه فرنگی را پس از شستشو به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم ( البته این مورد سلیقه ای هست و می توانیم به اندازه دلخواه خرد کنیم ) و داخل کاسه ای که برای تهیه سالاد در نظر گرفته ایم می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس پیازچه و جعفری را هم به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه سالادخوری اضافه می کنیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه آب اضافی موجود در بلغورها را دور می ریزیم و بلغور را نیز به کاسه سالادخوری اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله برای تهیه سس سالاد ابتدا آب لیمو ترش را به همراه روغن زیتون باقیمانده داخل یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه سس سالاد آماده شد، آنرا روی مواد سالاد می ریزیم و خوب ترکیب می کنیم تا مواد طعم دهنده به خورد سالاد بروند. در پایان سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود سپس سرو می کنیم.

منبع :ashpazi.golchin

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟