فرمانده کل انتظامی: به مردم اطمینان می دهم که رهبر معظم انقلاب مدافع واقعی آنان است


کسانی که آرامش مردم را نمی توانستند ببینند و از سوی معاندان و سلطنت‌طلب‌ها و کسانی که به هیچ عنوان دلسوز مردم نیستند پشتیبانی و وارد میدان شدند

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به حوادث پنجم آذر در شهر اصفهان تاکید کرد: لازم است از مردم شهید پرور و ولایتمدار اصفهان که همیشه در صحنه بوده و با هوشیاری خود دشمن را در این حوادث ناکام گذاشتند تقدیر و تشکر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، سردار حسین اشتری در یادواره شهدای امنیت در گلستان شهدای اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای راه احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود: امروز آمران به معروف و ناهیان از منکر یک وظیفه الهی و فراموش شده را انجام می دهند و همه مسئولان باید از آنها حمایت کنند.

وی اظهار داشت: این افراد به مسئولان و کسانی که متولی برخورد با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی هستند کمک می کنند و در حوزه های مختلفی از جمله فرهنگی، فضای مجازی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی هم فعال هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: این گونه نیست که امر به معروف فقط در یک موضوع فرهنگی صورت گیرد بلکه در موضوعات مختلف انجام می شود و باید این وظیفه گسترش پیدا کند و ما هم وظیفه داریم که از آنها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما از نظر امنیت در شرایط بهتری قرار دارد، گفت: همه ما بدهکار شهدای راه امنیت کشور هستیم و باید قدردان آنها باشیم.

سردار اشتری اظهار داشت: امروز همه اقشار با سلایق مختلف حتی آنها که غیر مسلمان هستند برای شهدای ما احترام قائلند زیرا می دانند امنیت و ثباتی که در کشور و حتی در منطقه وجود داریم به برکت خون این شهدا بدست آمده است.

وی با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای امنیت همیشه برای ما عزیز هستند، گفت: شاید تا کنون محفلی به طور اختصاصی برای شهدای امنیت نداشتیم و اگر هم بوده این محافل محدود بودند.

وی به 2 نعمت سلامت و امنیت اشاره کرد و اظهار داشت: امروز به لطف الهی و عنایات خاصه حضرت مهدی (عج) و زحماتی که مسئولان و کادر درمانی کشیدند شرایط کشور ما از نظر سلامت بهتر شده است هرچند که باید همچنان شیوه نامه ها رعایت شوند.

سردار اشتری اضافه کرد: در روزهای ابتدایی انقلاب تلاش های زیادی کردند تا انقلاب را از بین ببرند و در سال های اخیر هم با ایجاد فتنه ها و آشوب ها خواستند به این انقلاب ضربه بزنند اما با هوشیاری و درایت رهبر معظم انقلاب و جانفشانی شهدای امنیت کاری از پیش نبردند.

وی با اشاره به حوادث پنجم آذر در شهر اصفهان تاکید کرد: لازم است از مردم شهید پرور و ولایتمدار اصفهان که همیشه در صحنه بوده و با هوشیاری خود دشمن را در این حوادث ناکام گذاشتند تقدیر و تشکر شود.

وی خاطر نشان کرد: تجمع کشاورزان در وهله اول یک موضوع صنفی بود که مسئولان باید به مطالبات کشاورزان عزیز رسیدگی کنند اما در ادامه کسانی که آرامش مردم را نمی توانستند ببینند و از سوی معاندان و سلطنت‌طلب‌ها و کسانی که به هیچ عنوان دلسوز مردم نیستند پشتیبانی و وارد میدان شدند و این مساله را بهانه‌ای کردند تا در امنیت این شهر خدشه وارد کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: مردم اصفهان راه صحیح را تشخیص دادند و مسیر خود را از آنان جدا کردند و با هوشیاری خود نقشه دشمن را نقش بر آب کردند.

سردار اشتری به حضور گسترده و پرشور مردم اصفهان در نماز باران اشاره کرد و اظهار داشت: از همه مردم شریف استان و شهر اصفهان جای تقدیر دارد که با هوشیاری در صحنه حضور یافتند و مجدد به دنیا پیام دادند که مردم اصفهان با شهدای خود عهد و پیمان بستند، این عهد و پیمان ناگسستنی است و پای امام و شهدای انقلاب تا آخر ایستاده اند.

سردار اشتری با بیان اینکه می دانیم مشکلات اقتصادی وجود دارد و باید مسئولان برای رفع این مشکلات قدم بردارند، گفت: به مردم اطمینان می دهم که رهبر معظم انقلاب مدافع واقعی آنان است و امیدواریم با راهنمایی ها و هدایت های ایشان مشکلات از پیش پای مردم برداشته شود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران رمز فائق آمدن بر مشکلات کشور را تبعیت از رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: ما همه ارادت خود را به شهدا اعلام کرده ایم اما اگر امروز بخواهیم راه این شهدا را برویم و آنها را از خود راضی کنیم باید منویات ولایت فقیه را دنبال کنیم و بدانیم که هرکجا که از ایشان پیروی کردیم موفق می شویم و هرکجا که نافرمانی صورت بگیرد با شکست مواجه خواهیم شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نیز در این مراسم، اظهارداشت: جهاد در لغت به معنای کوشش است و در معنای اصطلاحی و دینی، کوشش در راه خدا برای برقراری امنیت در کشورها و امت‌های اسلامی است.

وی با اشاره به جایگاه جهاد و شهادت در آیات و روایت ها، افزود: روایات اسلامی رزمندگان اسلام را دژ امن جامعه، زینت رهبران دینی، عزت دین و اسلام، راه برقراری امنیت، و عامل استقلال و پایداری جامعه معرفی می‌کند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امنیت، بالاترین نعمت است، ادامه داد: ملت بدون نیروهای مسلح نمی‌تواند استقلال داشته باشد.

امام جمعه اصفهان گفت: از منظر اسلام کسانی که در خانه‌هایشان می‌نشینند با کسانی که مال و جان خود را در راه خدا صرف می‌کنند، یکسان نیستند بلکه مجاهدان و رزمندگان در نزد خدا اجر عظیم دارند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که این جهاد به مرحله شهادت رسید بر اساس آیات قرآن این شهید زنده است و نزد خدا روزی می‌خورد.

همچنین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهدا (ع) در این مراسم گفت: این یادواره به همت عزیزانی که در امنیت نقش مهمی دارند برگزار شد و اولین یادواره‌ای است که با همت ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود و امیدواریم در استان های دیگر تشکیل شود.

سردار جواد استکی افزود: این یادواره برای گرامیداشت شهدای امنیت در ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه قضایی استان برگزار شد که جان خود را دادند تا امروز ما در امنیت باشیم.

وی با بیان اینکه قرار است کنگره شهدای امنیت با محوریت فرماندهی کل انتظامی در تهران برگزار شد، اضافه کرد: این شهدا برای حفظ قرآن و عترت و اسلام و انقلاب جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

سردار استکی اظهار داشت: از مجموع 23 هزار شهید استان، 6 هزار نفر در غائله‌های کردستان و سیستان و بلوچستان و گنبد قبل از جنگ تحمیلی جان خود را فدا کردند و پس از جنگ نیز این کاروان شهدای امنیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: 2 نعمت سلامتی و امنیت تا زمانی که هست، مردم توجه ندارند ولی وقتی از دست دادند به ارزش‌آن پی‌ می‌برند.

وی گفت: امروز وقتی به کشورهای اطراف خود نگاه می‌کنیم مردم برخی از این کشورها صبح وقتی که از خانه خارج می‌شوند، امیدی به بازگشت ندارند و چه بسا بر اثر بمب گذاری یا ترور عملیات پهبادی به شهادت برسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست