طرز تهیه دسر خرمالو


طرز تهیه دسر خرمالو

دسر خرمالو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود

طرز تهیه دسر خرمالو
مواد لازم برای ۴ نفر
شیر ۳ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
خامه صبحانه یا قنادی ۴ قاشق غذاخوری
خرمالو ۵ عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ ۴ عدد
پودر ژلاتین ۶ قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر خرمالو

مرحله اول

برای تهیه دسر خرمالو خوشمزه ابتدا خرمالو ها را می شوییم، سپس کلاهک بالای آنها را جدا می کنیم و از وسط با چاقو برش می زنیم. در ادامه با قاشق گوشت خرمالو را خارج می کنیم و درون مخلوط کن یا غذا ساز می ریزیم.

مرحله دوم

حالا خرمالو را مخلوط می کنیم تا حالت پوره پیدا کند. در ادامه پودر ژلاتین را با مقداری آب سرد مخلوط می کنیم، سپس به روش بنماری هم می زنیم تا ذرات ژلاتین حل شود. در ادامه یک قابلمه کوچک و مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس شیر را درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم شیر کاملا داغ شود. در همین حین یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ، شکر، خامه و وانیل را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط تخم مرغ را هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شده و حالت کشدار پیدا کند. در ادامه پس از داغ شدن شیر، مایه تخم مرغ را به آرامی به شیر اضافه می کنیم، سپس تند تند هم می زنیم تا تخم مرغ لخته نشود.

مرحله پنجم

در این مرحله پوره خرمالو را به همراه ژلاتین حل شده به مخلوط شیر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود، سپس از روی حرارت بر می داریم. در ادامه اجازه می دهیم مایه دسر کاملا خنک شود.

مرحله ششم

در این مرحله پس از خنک شدن مایه دسر آن را درون قالب مورد نظر می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون مایه از بین برود. در ادامه قالب را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت ۳ تا ۴ ساعت وقتی دسر خودش را گرفت آن را از یخچال خارج می کنیم، سپس با چاقو لبه های آن را آزاد می کنیم و درون ظرف مورد نظر بر می گردانیم. می توانیم آن را با پوره خرمالو تزئین کنیم. نوش جان

منبع :sonia.m__cook

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا