لکسس RZ 450e معرفی شد


لکسس RZ 450e معرفی شد

تویوتا توجه ویژه ای به توسعه و بهره برداری از برنامه ای دارد که در کراس اوور bZ4X به نمایش گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از عصر ایران- اخیرا تصاویر مربوط به نمای خارجی جدیدترین کراس اوور لکسس با نام RZ 450e منتشر شده که اصالت این تصاویر نیز بطور رسمی توسط کمپانی سازنده تایید شده است.
نکته جالب در رابطه با آر زد 450ایی شباهت آن با پلتفرم کراس اوور جدید تویوتا یعنی bZ4X است. البته در قسمت دماغه، لکسس امضای اختصاصی خود را ارائه می دهد.
تویوتا توجه ویژه ای به توسعه و بهره برداری از برنامه ای دارد که در کراس اوور bZ4X به نمایش گذاشته است. اگر به خاطر داشته باشید، سوبارو سولترا 2023 نیز بر پایه همین پلتفرم شکل گرفته است که اینجا در گروه خودروی عصر ایران به معرفی آن پرداختیم.
در رابطه با بخش فنی لکسس جدید اطلاعاتی منتشر نشده اما bZ4X و سولترا هر دو از پیشرانه الکتریکی استفاده می کنند که مجموعا 215 اسب بخار خروجی دارند. نحوه جانمایی موتورهای الکتریکی نیز به شکل یک موتور در ارتباط با هر محور است.
در رابطه با برد حرکتی دقیق تویوتا مجهز به سامانه تمام چرخ الکتریکی اطلاعات رسمی در دسترس نیست اما در رابطه با سولترا به حضور باتری 71.4 کیلووات ساعت و برد حرکتی 354 کیلومتر اشاره شده است.
از فضای داخل کابین لکسس جدید هم تصاویر منتشر نشده ولی تویوتا و سوبارو شرایط مشابهی دارند، بنابراین انتظار می رود در رابطه با لکسس نیز طراحی مشابهی وجود را ببینیم.
یکی از مهمترین ویژگی های کابین در پلتفرم جدید تویوتا به حذف سیستم سنتی فرمان مربوط می شود که قبلا و در این لینک به توضیح آن پرداختیم. بنابراین RZ 450e نیز باتوجه به شباهت کامل به کراس اوور تویوتا قطعا از این فناوری استفاده خواهد کرد.
همانطور که اشاره شد؛ کراس اوور bZ4X اولین محصول تولید انبوه تویوتا است که آپشن "فرمان با سیم" را پیش روی مشتریان قرار می دهد. در این سیستم فرمان هیچگونه اتصال مکانیکی با چرخ ها ندارد. مهمترین ویژگی این فناوری بهبود فرمان پذیری خودرو و کاهش انتقال لرزش به فرمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج