35 قلم شی تاریخی در مشگین‌شهر کشف شد


35 قلم شی تاریخی در مشگین‌شهر کشف شد

اردبیل- ایرنا- رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مشگین‌شهر از کشف و ضبط 35 قلم از اشیای تاریخی مربوط به دوره آهن 2 در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ایمانعلی ایمانی روز پنجشنبه در این زمینه به خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش و همکاری انجام شده با پاسگاه مرزی رضی این اشیای تاریخی در روستای خلیفه‌لوی از توابع شهرستان مشگین‌شهر کشف و ضبط شده است.

وی افزود: اشیای تاریخی کشف شده شامل ۱۳ قلم ظرف سفالی به رنگ خاکستری و نخودی مانند پیاله، خمره و کاسه، ابزارآلات جنگی همچون خنجر، سرنیزه و چاقو از جنس مفرغ و آهن، زیورآلاتی مثل دستبند، کمربند، حلقه و آویز از جنس مفرغ است.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مشگین‌شهر با اشاره به نظارت مستمر بر مکان‌های تاریخی بیان کرد: یک نفر در رابطه با حمل غیرقانونی این اشیای تاریخی دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شده است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده دست‌درازی به آثار باستانی موارد را به یگان حفاظت میراث فرهنگی گزارش دهند تا با رسیدگی به‌هنگام از هر گونه سوء استفاده در این زمینه جلوگیری شود.

تا کنون ده‌ها اثر باستانی از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی‌بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه، سایت تاریخی شهر یئری و چند حمام قدیمی در این شهرستان کشف و شناسایی شده است.

شهرستان مشگین‌شهر با جمعیت حدود ۱۵۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)