نخست‌وزیر ژاپن: برنامه‌ای برای سفر به چین ندارم


نخست‌وزیر ژاپن: برنامه‌ای برای سفر به چین ندارم

نخست وزیر ژاپن امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای شرکت در المپیک زمستانی در پکن ندارد؛ اظهاراتی که ظاهرا با لحن نرم‌تری نسبت به متحدان غربی که یک تحریم دیپلماتیک اعلام کرده‌اند، مطرح شدند. به گزارش ایسنا...

نخست وزیر ژاپن امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای شرکت در المپیک زمستانی در پکن ندارد؛ اظهاراتی که ظاهرا با لحن نرم‌تری نسبت به متحدان غربی که یک تحریم دیپلماتیک اعلام کرده‌اند، مطرح شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس همگی اعلام کردند مقامات‌شان در المپیک زمستانی پکن شرکت نخواهند کرد تا پیامی به چین به بهانه سوابق حقوق بشری‌اش داده باشند، موضوع سفر مقامات ارشد ژاپن به پکن در فوریه سال ۲۰۲۲ برای شرکت در المپیک زمستانی در مرکز توجهات قرار گرفت.

این در حالی است که چین این تحریم‌ها را "موضع گیری سیاسی" و یک کمپین بدنام سازی خطاب کرده است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن این اظهارات را در پارلمان مطرح کرد.

ژاپن، یکی از متحدان نزدیک آمریکا نسبت به تهدیدات رو به رشد چین نگران است؛ اما از نظر اقتصادی به چین هم به عنوان یک مرکز ساخت و ساز و هم به عنوان یک مشتری برای خودروهای تولیدی‌ و دیگر محصولاتش متکی و وابسته است.

روزنامه یومیوری پیشتر گزارش داده بود که مقامات ارشد دولت ژاپن احتمالاً در المپیک زمستانی پکن شرکت نخواهند کرد اگرچه مقامات دولت ژاپن تاکنون اعلام کرده‌اند که هنوز هیچ تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور