رئیسی: امیدواریم کشورهای غربی فقط ادعای مسیحیت نکنند، بلکه به آموزه‌های مسیحی عمل کنند / اگر کشورهای شرق اروپا مستقل عمل کنند، منفعت خواهند برد


رئیسی: امیدواریم کشورهای غربی فقط ادعای مسیحیت نکنند، بلکه به آموزه‌های مسیحی عمل کنند / اگر کشورهای شرق اروپا مستقل عمل کنند، منفعت خواهند برد

رئیس جمهور گفت: اگر کشورهای شرق اروپا مستقل عمل کنند به لحاظ سیاسی و اقتصادی منفعت خواهند برد. او گفت: استانداردهای دوگانه غرب به اعتماد مردم آسیب می‌زنند و امیدواریم در آستانه میلاد حضرت مسیح(ع) برخی کشورهای غربی فقط ادعای مسیحیت نکنند، بلکه به آموزه‌های مسیحی عمل کنند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیسی: امیدواریم کشورهای غربی فقط ادعای مسیحیت نکنند، بلکه به آموزه‌های مسیحی عمل کنند / اگر کشورهای شرق اروپا مستقل عمل کنند، منفعت خواهند برد

رئیس جمهور گفت: اگر کشورهای شرق اروپا مستقل عمل کنند به لحاظ سیاسی و اقتصادی منفعت خواهند برد.

به گزارش «انتخاب»، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در دیدار «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان ضمن اشاره به توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور، گفت: ایران و مجارستان ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات و افزایش مبادلات اقتصادی دارند.

وی با تأکید بر تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور در جهت توسعه تعاملات اقتصادی و سیاسی، اظهار داشت: مناسبات و ارتباطات بین دو کشور ایران و مجارستان قابل قبول نیست و می‌توان با همکاری‌های دو جانبه سطح روابط را به نقطه قابل قبولی برسانیم.

رئیس‌جمهور ارتباط کشورهای شرق اروپا با ایران را تاریخی و مهم برشمرد و اظهار داشت: اگر کشورهای شرق اروپا مستقل عمل کنند به لحاظ سیاسی و اقتصادی منفعت خواهند برد.

رئیسی در مورد مهاجرت افغانستانی‌ها به کشورهای اروپا گفت: قریب به 4 میلیون مهاجر افغانستانی در ایران هستند و از آنها پذیرایی می‌شود. کشورهای غربی وعده‌های زیادی برای کمک به مهاجران افغانستانی دادند اما هیچ کمکی به آنها نکردند.

وی کمک به مهاجران افغانستانی توسط ایران را یک وظیفه انسانی و اسلامی دانست و در اینباره، اظهار داشت: مهاجران افغان چه بخواهند در ایران بمانند یا بخواهند از ایران عبور کنند را حمایت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: ثمره دو دهه حضور ناتو و آمریکا در افغانستان قتل، جنایت، خونریزی و درماندگی مردم افغانستان است. بیش از 30 هزار کودک افغانستانی در نتیجه حضور آمریکایی‌ها در افغانستان معلول شده‌اند.

رئیسی بر اداره افغانستان توسط مردم این کشور تأکید کرد و خاطر نشان کرد: افغانستان باید توسط یک دولت مستقل اداره شود.

وی همکاری بین دو کشور ایران و مجارستان در زمینه تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته را برای امنیت منطقه و جهان تأثیرگذار دانست و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در عمل با تروریسم مبارزه می‌کند اما برخی فقط اسماً با تروریسم مبارزه می‌کنند.

رئیس‌جمهور گفت: استانداردهای دوگانه غرب به اعتماد مردم آسیب می‌زنند و امیدواریم در آستانه میلاد حضرت مسیح(ع) برخی کشورهای غربی فقط ادعای مسیحیت نکنند، بلکه به آموزه‌های مسیحی عمل کنند.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در این دیدار گفت: بر این باوریم که غرب و ناتو در مسأله افغانستان منافقانه عمل کرد و اکنون ما نگران سیل عظیم مهاجران افغانستانی هستیم.

سیارتو با اشاره به دیدار خود با وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: با تفاهم‌نامه بین ایران و مجارستان، واکسن‌های تولید دو کشور پذیرفته می‌شود و از فردا مجارستانی‌ها و ایرانی‌ها می‌توانند پس از واکسیناسیون داخلی به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان با ابراز خرسندی از توجه دولت جمهوری اسلامی ایران به روابط تجاری و اقتصادی، گفت: برای ارتقاء سطح روابط بین تهران و بوداپست تلاش می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی