تعداد قوهای مهاجر در سرخرود به بیش از 550 بال رسید


تعداد قوهای مهاجر در سرخرود به بیش از 550 بال رسید

ساری - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد گفت: براساس آخرین سرشماری انجام شده در روز چهارشنبه 24 آذر ماه جاری تعداد قوهای مهاجر در سه دامگاه و تالاب سرخرود به 550 بال رسیده و احتمال حضور تعدادی قو در دامگاه ازباران شهرستان فریدونکنار هم وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، علی‌محمد دعاگو با اشاره به تشدید نظارت‌ها از سوی محیط‌بانان اداره کل و شهرستان‌های اطراف در حوزه تالاب سرخرود برای حفاظت بیشتر از قوهای مهاجر، افزود : ۲۰ آبان امسال با ورود نخستین دسته از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود، کانکس محیطبانی در کنار تالاب نصب و محیطبانان به صورت شبانه‌روزی در آن مستقر شدند و به همین دلیل خوشبختانه تاکنون هیچگونه شکار یا تیراندازی در این تالاب رخ نداده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مهاجرت پرندگان به منطقه و کمبود غذا، قوها برای تغذیه به آب‌بندان‌های دیگر پرواز کرده اند و احتمال شکار یا زنده‌گیری آنان وجود دارد. در چند روز گذشته هم یکی از دامگاه‌دارانی که اقدام به صید قوها کرده بود دستگیر و به دادگاه معرفی شده است.

وی با اشاره به دستگیری یکی دیگر از متخلفان سابقه‌دار در شهرستان فریدونکنار که ۲۴ بال قوی فریادکش را زنده‌گیری و به قصد فروش در منزل شخص‌اش نگهداری می کرد، گفت: با تشدید اقدامات حفاظتی و با کمک محیط‌بانان یگان حفاظت استان و شهرستان‌های مجاور، همه متخلفان حوزه شکار تحت رصد اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد قرار دارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو که با برخورد قانونی محیط‌بانان مواجه می‌شوند، در صدد تشویش اذهان عمومی برآمده و با اظهارات نادرست و نسنجیده، تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان را نادیده می‌انگارند.

وی از علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش خواست تا اخبار درست را از منابع خبری معتبر دریافت کنند.

دعاگو همچنین از همه مردم و تشکل‌های زیست محیطی خواست در حفاظت از پرندگان مهاجر، بویژه قوهای مهاجر در تالاب سرخرود، با اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد همکاری کنند تا میزبانی از پرندگان مهاجر در مازندران به بهترین شکل ممکن انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش