میقاتی: لبنان به ریشه عربی و به ویژه روابطش با کشورهای حوزه خلیج فارس پایبند است


میقاتی: لبنان به ریشه عربی و به ویژه روابطش با کشورهای حوزه خلیج فارس پایبند است

نخست وزیر لبنان بار دیگر بر پایبندی کشورش به ریشه عربی خود و روابط مستحکمی که با کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، تاکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان امروز...

نخست وزیر لبنان بار دیگر بر پایبندی کشورش به ریشه عربی خود و روابط مستحکمی که با کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان امروز (پنج‌شنبه) در نشست دوم کمیته راهبردی اجرای طرح ملی عمل به قطعنامه شماره ۱۳۲۵ سازمان ملل درباره زنان، صلح و امنیت اظهار کرد: لبنان به آزادی بیان و عقیده متعهد است و هرگز تریبون و راهی برای اهانت به هیچ کشور عربی و یا دخالت در امور آنها نخواهد بود.

میقاتی در ادامه بار دیگر بر پایبندی لبنان به ریشه عربی خود و روابط مستحکمی که با کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، تاکید کرد.

همچنین نخست وزیر لبنان گفت: درست است که فعالیت دولت با جلساتی که با حضور وزرا برگزار می‌کنیم و یا از طریق وزارتخانه‌ها و ادارات وابسته به آنها ادامه دارند، اما تشکیل نشدن جلسات کابینه شکاف بزرگی را ایجاد کرده و ما با آرامش برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

او در ادامه خواستار اتحاد دوباره کابینه به دور از گام‌های جزئی شد و گفت: چراکه درخواست تشکیل جلسه کابینه در شرایط متشنج فعلی و بدون ایجاد حداقل توافق به منزله دامن زدن به اختلافات خواهد بود و این اقدام موجب وخامت شرایط و پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

میقاتی تاکید کرد: اکنون زمان مناسبی برای توقف کار، لجبازی و یا تعیین شروط و شروط متضاد نیست زیرا سطح فروپاشی نیازمند افزایش تلاش‌ها برای رسیدگی است.

نخست وزیر لبنان افزود: همه باید از نگاه به دولت به عنوان پناهگاهی برای چهره‌های سیاسی بی‌فایده دست بردارند، کارهای زیادی که عمدتا به گام‌های موردن ظر برای نجات کشور مربوط هستند، پیش روی ما قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی