600 مدرسه البرز در اجرای طرح ملی لاله های روش منتخب شدند


600 مدرسه البرز در اجرای طرح ملی لاله های روش منتخب شدند

کرج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: 600 مدرسه این استان در اجرای سومین طرح ملی لاله های روشن با رویکرد ترویچی - الگو سازی، منتخب شناخته شدند.

فرشته فهمیده روز جمعه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برگزاری جشنواره لاله های روشن در مدارس به دنبال فرهنگ سازی در حوزه ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره لاله های روشن در مدارس به دنبال فرهنگ سازی در حوزه ایثار و شهادت است،خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت حضوری و بستر شبکه شاد با مشارکت دانش آموزان سازماندهی شده است.

وی تصریح کرد: دراین طرح دانش آموزان نسبت به آنچه که به عنوان ارزش از سوی شهیدان قلمداد می شود، شناخت پیدا می کردند و برگزاری یادواره های شهدای دانش آموز و فرهنگی نیز با همین هدف در برنامه حوزه پرورشی مدارس سازمان دهی و درحال اجراست.

فهمیده اضافه کرد: جشنواره ملی لاله های روشن با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس درحال اجراست تا دانش آموزان با فلسفه شهادت آشنایی کامل پیدا کنند.

وی عزت و اقتدار امروز کشور را مرهون ایثار و جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست و یادآورشد: نسل های آینده کشورباید همچنان ادامه دهنده راه شهدا و سرداران شهیدی همچون سپهبد قاسم سلیمانی باشند.

وی ادامه داد: شهدا مسئولیت پذیر بودن و نسبت به اسلام و دین اسلام ادای دین داشتند و خالصانه در راه آرمان های انقلاب جان خود را تقدیم این نظام کردند و همواره کار آنها برای رضای خدا بود و هیچ وقت از خدمت به مردم خسته نمی شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: امسال این طرح مهم در همه مدارس استان در حال برگزاری است که با حضور خانواده معظم شهدا درمحله ها در مدارس به یاد شهدای گرانقدر از جمله سردار دلها شهید قاسم سلیمانی اجرا می شود.

وی اظهارداشت: دانش آموزان با اجرای سرود، دلنوشته،دکلمه، برپایی یادمان شهدا ، تهیه کلیپ، ایستگاه صلواتی و عکس، پیام های آموزشی - تربیتی و تواشیح، نماهنگ،پادکست، موشن گرافی، مصاحبه با خانواده معظم شهدا یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی می دارند و به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می پردازند.

فهمیده از شهدا به عنوان بهترین الگو برای پاسداری از دین و انقلاب و حرکت در مسیر ولایت یاد کرد و یادآورشد: در قالب این طرح ملی، هر مدرسه یکی از شهدای دانش‌آموز یا فرهنگی ناحیه و منطقه خود را به عنوان شهید شاخص انتخاب و با مشارکت دانش‌آموزان برای آن شهید یادواره برگزار و با محوریت دانش‌آموزان آثار فرهنگی تولید می‌کند.

وی خاطرن نشان کرد: شهدا جانشان را برای کشور و انقلاب نثار کردند و با ایثارشان اقتدار،عزت و امنیت را به مردم اهدا کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: سال گذشته ۱۴ مدرسه این استان با اجرای مناسب برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در طرح ملی لاله های روشن، برتر کشوری شناخته شد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس