اهمیت طبیعت و پوشش گیاهی برای همه تبیین شود


اهمیت طبیعت و پوشش گیاهی برای همه تبیین شود

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اهمیت طبیعت و پوشش گیاهی برای همه تبیین شود

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، خلیل آقاجانلو روز گذشته (۲۵ آذرماه) در مراسم پویش‌های «هر ایرانی یک درخت» و «هر شهید هزار اصله درخت» که در انتهای پارک آبخیز گاوازنگ برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم یک مراسم نمادین بوده و برای نشان دادن اهمیت منابع‌طبیعی و درخت برگزار می‌شود، اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی و دین اسلام به منابع‌طبیعی و درخت تاکید شده است.

وی با اشاره به اتفاقاتی که امروز در دنیا قابل مشاهده بوده و بلایای طبیعی که ناشی از تخریب منابع‌طبیعی است، افزود: در درجه اول ساکنان زنجان باید منابع طبیعی شهر خود را حفاظت کنند، زیرا متعلق به ما و نسل‌های آینده است.

این مسئول با بیان اینکه مشارکت و حضور شهروندان در پویش ملی جنگل‌کاری با بذر می‌تواند فرهنگ را در بین خودمان تبیین کند، تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی اهمیت طبیعت و پوشش گیاهی را تبیین کنیم که قطعاً با این کار، آینده پایداری را برای کشور و استان زنجان رقم خواهیم زد.

مدیرکل منابع‌طبیعی استان زنجان خاطرنشان کرد: گونه اُرس که یک گونه ژنتیکی است، در استان زنجان تولید شده و در جنگل‌های استان کاشته می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان