بی توجهی ناتو به پیشنهادهای روسیه


بی توجهی ناتو به پیشنهادهای روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که علیرغم سیگنال های ناتو مبنی بر از سرگیری روابط این سازمان با روسیه، هیچ وقعی به پیشنهادات مسکو در این زمینه نگذاشته و اقدامی اتخاذ نکرده است.

به گزارش ریانووستی، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ناتو تمام پیشنهادهای قبلی مسکو برای کاهش تنش را بی پاسخ گذاشته است و این ائتلاف هیچ ابتکار عملی و جدی برای از سرگیری کار شورای روسیه و ناتو ارائه نکرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، گروشکو در همین باره گفت: ما هیچ پیشنهاد جدی و ملموس از سوی ناتو دریافت نکرده ایم. تمام پیشنهادات قبلی ما در مورد تنش زدایی بی پاسخ مانده است.

این در حالی است که ناتو روز گذشته اعلام کرده بوده آماده است اقداماتی در جهت اعتمادسازی با روسیه انجام دهد چنانچه مسکو گام های ملموسی برای کاهش تنش ها بردارد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز پیشتر گفته بود که این ائتلاف همچنان از از سرگیری کار شورای روسیه و ناتو حمایت می کند، که در آن می توان وضعیت اوکراین را نیز مورد بحث قرار داد.

پیشتر نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو منتظر پاسخ آمریکا به پیشنهاد ارائه شده کشورش در خصوص تضامین امنیتی است.

وی در این باره اضافه کرد: در دیدار روز چهارشنبه سرگئی ریابکوف وزیر خارجه روسیه با «کارن دانفرید» (Karen Donfried) معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در مسکو، پیشنهاد روسیه در این خصوص به واشنگتن ارائه شد و اکنون منتظر پاسخ آنها هستیم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در هفتم دسامبر در دیدار مجازی با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود، خواستار ارائه تضمین نسبت به عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سیستم های دفاعی در کشورهای همسایه مسکو شده بود.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !