امامان جمعه شهرهای بوشهر: توسعه و پیشرفت با وحدت حاصل می‌شود


امامان جمعه شهرهای بوشهر: توسعه و پیشرفت با وحدت حاصل می‌شود

بوشهر- ایرنا- امام جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه‌های نماز این هفته، دستیابی به پیشرفت و توسعه را در گرو وحدت همه نیروها عنوان کردند.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: با وحدت کارها بهتر پیش می‏‌رود و کشور در مسیر پیشرفت قرار می‏‌گیرد اما دشمنان هیچگاه نخواستند این مهم در بین مردم و نظام جمهوری اسلامی محقق شود.

حجت الاسلام غلامرضا هاشمی گفت: همان طور که گام اول انقلاب با وحدت بین طلبه‏‌ها و دانشجویان محقق شد اکنون نیز در آستانه گام دوم انقلاب باید وحدت و همدلی در بین قشرهای مختلف جامعه شکل گیرد.

وی بیان کرد: جوانان فرهیخته و انقلابی تاکنون در هر میدانی که حاضر شدند با دلسوزی و تلاش برای خدمت به مردم نقش آفرینی و توانایی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

هاشمی با گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) تاکید کرد: این مناسبت باید عاشورایی و با شکوه هر چه بیشتر برگزار و شایسته است در این ایام در و دیوار شهر و پرچم‌‎ها سیاه‌پوش حضرت زهرا باشند.

خطیب نماز بوشهر گفت: مجلس عزای اهل بیت علاوه بر اتصال مسلمانان با اهل بیت فرصتی است تا به صورت دسته جمعی برای گره گشایی از مشکلات امت اسلامی و همچنین طلب باران دعا کرد زیرا دعاهای جمعی اثرگذاری بیشتری دارند.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از موضوعات مهم و اساسی نظام جمهوری اسلامی است و تمامی انسان‌های دلسوز حوزوی و دانشگاهی روی این موضوع تاکید دارند.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه از اقدامات مهم حوزه و دانشگاه را تبادل استاد و دانشجو، راه اندازی مراکز علمی و پژوهشی مشترک، همکاری در تصمیم سازی‌ها در زمینه مشکلات ملی و کشوری و همکاری در زمینه شورای انقلاب فرهنگی عنوان کرد.

وی بیان کرد: دراین برهه زمانی جنگ همه جانبه و ظالمانه دشمن مسئولیت‌های سنگینی را متوجه حوزه و دانشگاه کرده است.

مصلح درادامه به روز ۲۶ آذر روز حمل و نقل اشاره کرد و گفت: موضوع حمل و نقل از جمله موضوع‌های زیربنایی جهان امروز است.

وی اضافه کرد: در واقع حمل و نقل شبیه پلی است که بازار تولید را به بازار مصرف و جوامع بشری را به بکدیگر ارتباط می دهد و همه به این پل ارتباطی نیاز دارند.

مصلح ضمن تقدیر از شبکه بزرگ حمل و نقل بر توجه بیشتر مسئولان مرتبط نسبت به رانندگان اتوبوس و تاکسی و وسایل نقلیه در زمینه حمایت‌هایی همچون تسهیلات و بیمه و خدمات ضروری دیگر تاکید کرد.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: امروز دیگر آمریکا قدرت اول منطقه به شمار نمی رود و کشورها از استکبار جهانی حساب نمی‌برند.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه های نماز جمعه افزود: امروز ایران به عنوان قدرت اول منطقه به شمار می‌رود و سیاست داخلی دولت مردان کشورمان سیاست التماس و امتیاز دهی نیست.

وی بیان کرد: از اظهارات و تحرکات طرف‌های غربی و فضا سازی رسانه ای که از اتاق وضعیت صهیونیست ها هدایت می‌شود این گونه نتیجه گیری می‌شود که راهبرد مشترک طرف‌های غربی در برابر ایران راهبرد مقصر سازی بود و کشور های غربی ترجیح دادند که بر سر نپذیرفتن پیشنهادها و کاهش خواست‌های ایران بازی موسوم به متهم سازی را انجام دهند.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه آمریکا در هراس است که به سرنوشت شوروی مبتلا شود گفت: در همین ارتباط آخرین حربه آمریکایی‌ها علیه ایران این بود که اجازه ندهد پول کشور به وسیله بانک‌های جهانی به ایران منتقل شود.

دیر

امام جمعه دیر: اختلاف سلیقه وجود دارد اما نباید مورد اذیت و باعث فاصله گرفت از خط امام (ره) و باید عدالت را رعایت کنیم.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: اگر دانشگاه و حوزه کنار همدیگر باشند می توانند جامعه را متحول کنند.

وی اضافه کرد: آنها باید در ارزش ها و عدالت خواهی و خدمت به جامعه و توسعه متحد باشند.

حسینی با اشاره به نبود پزشک در بیمارستان امام هادی (ع) دیر بیان کرد: در این مرکز درمانی مشکل کمبود پزشک وجود دارد اما در تهران پزشک به وفور وجود یافت می‌شود.

امام جمعه دیر در ارتباط با وضعیت آب شرب این شهرستان گفت: در تماس با فرماندار مشکل تا حدودی برطرف و مکان یابی محل احداث آب شیرین نانجام شده است

وی افزود: با پیگیری های مکرر فرماندار پیشین و کنونی برای اختصاص دادن بخشی از اراضی محیط زیست به پرورش میگو در سفر روز گذشته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با این مهم موافقت شد.

وی ضمن محکوم کردن اهانت به اهل بیت (ع) گفت: با حفظ وحدت شیعه و سنی با اهانت کننده به اهل بیت برخورد جدی شود.

امام جمعه دیر در ارتباط با آزمون استخدامی پتروشیمی عسلویه افزود: استخدام در عسلویه ولی آزمون آن در شیراز ظلم است و توجیه پذیر نیست .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی