امام جمعه پاوه: دشمن به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است


امام جمعه پاوه: دشمن به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است

امام جمعه پاوه گفت: مسائل، مشکلات و گرفتاری در داخل کشور ملموس است و دشمن با سوءاستفاده از این وضعیت به دنبال اختلاف افکنی میان اهل تشیع و اهل تسنن است.

به گزارش ایرنا؛ ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: یکی از نقشه های دشمنان تحریک روحانیون شیعه و سنی بر علیه همدیگر است، لذا باید هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: امام جمعه اهل سنت آزادشهر استان گلستان در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته این شهر سخنانی ایراد کرده و از سخنانش اینگونه استنباط شده که به ائمه اطهار (ع) ، اهانت گردیده و این موضوع در رسانه های داخلی بازتاب گسترده ای داشته است.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه حریم و جایگاه ائمه اطهار خط قرمز است، گفت: امام جمعه آزاد شهر در ادای جملات و بیان موضوع دچار اشتباه شده و قصد اهانت و بی ادبی نداشته است چرا که جایگاه ائمه اطهار، جای شوخی نیست.

ماموستا قادری تصریح کرد: در میان ملت های مختلف مسلمانان ، هر هفته شاهد اهانت و بی احترامی به سایر مسلمانان هستیم و نباید آن روحانیون تندرو را معیار حرکت خود قرار دهیم، کمااینکه برای اهل سنت ایران، مقام معظم رهبری و رهروان وی معیار هستند.

وی اظهار داشت: بزرگان دینی بخصوص اهل بیت رسول الله (ص) در میان مذاهب کشور و به ویژه اهل سنت ، احترام ویژه و جایگاه خاصی دارند.

خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: یکی از افتخارات کُردها نیز این است که مسلمان هستند و عالمان و عارفان زیادی را برای اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) در دامان خود پرورش داده است.

ماموستا قادری افزود: امروز وضعیت دنیا به گونه ای شده که رسانه ها ، پیام ها را در کوتاه ترین زمان ممکن به مناطق دوردست مخابره می کنند ، بنابراین بر ممالک غیراسلامی حجت تمام شده که اسلام به آن مناطق نرسیده است.

امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه پروردگار مامهربان و بخشنده است و در ۱۱۳ سوره خود را رحمان و رحیم معرفی می کند و پیامبر(ص)نیز رحمت للعالمین است تصریح کرد: با ذکر خدا و احسان و نیکوکاری رابطه خود را با خالق مستحکم کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو