عشایر عراق: آمریکای اشغالگر ناظر بر تقلب در انتخابات بود


عشایر عراق: آمریکای اشغالگر ناظر بر تقلب در انتخابات بود

شیوخ و سران عشایر عراق درباره انتخابات این کشور تأکید کردند که تقلب در آن صورت گرفته است و آمریکا نیز ناظر بر آن بوده است.

به گزارش فارس، شیوخ و سران عشایر عراق با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کردند که «تقلب در انتخابات، جنایت بزرگی است که آمریکای اشغالگر ناظر بر آن بود».

شبکه خبری النجباء ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، دولت مصطفی الکاظمی و پلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق نیز در این مسئله نقش داشتند و کمیساریای انتخابات نیز در زمان انتخابات، نقش خود را به خوبی ایفا نکرد.

عشایر عراق ضمن انتقاد از «اعلام نتایج به صورت پراکنده و مشکوک»، تأکید کردند که «اظهارات متناقض کمیساریا، باعث هرج‌ومرج در نظام سیاسی شد».

در این بیانیه تصریح شد، ضامن ثبات نظام سیاسی عراق، دستگاه قضاست و از «قضات دادگاه فدرال می‌خواهیم که اعتراضات و ادله قطعی درباره تقلب را بررسی کنند».

عشایر عراق همچنین ابراز امیدواری کردند که قضات، حق را به صاحبان آن بازگرداند و با ملت عراق، همصدا شوند.

انتخابات پارلمانی عراق در ۱۸ مهر ماه برگزار شد. پس از اعلام نتایج، بسیاری از گروه‌های سیاسی گفتند که تقلب گسترده صورت گرفته است و در پی آن، اعتراضات بسیاری صورت گرفت.

شمارش آرا در انتخابات عراق به صورت الکترونیک انجام شد؛ اما کمیساریای عالی مستقل، در روز انتخابات نیز اعلام کرد به منظور اطمینان از نتایج شمارش الکترونیک، آراء برخی مراکز را به قید قرعه به صورت دستی شمارش خواهد کرد و با شمارش الکترونیکی آراء مقایسه خواهد کرد. پس از شمارش دستی آراء در این شعب اخذ رأی، کمیساریا از انطباق کامل شمارش آرای دستی و الکترونیکی خبر داد؛ مسئله‌ای که با اعتراض مجدد ائتلاف‌های‌ سیاسی و طرفداران آن‌ها همراه شد.

برخی سیاستمداران عراقی نیز با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تأیید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید