تامین پایدار آب؛ مهمترین دستاورد سفر رییس‌جمهور به یزد


تامین پایدار آب؛ مهمترین دستاورد سفر رییس‌جمهور به یزد

یزد - ایرنا - سفر یکروزه رییس جمهوری به استان یزد جمعه شب پایان یافت و ایت الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه، پس از 18 ساعت برنامه فشرده، یزد را به مقصد تهران ترک کرد و اما قول تامین پایدار آب، شیرین‌ترین بخش این سفر پر برکت بود.

به گزارش ایرنا بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست در شورای اداری و حضور در جمع اصحاب رسانه از جمله برنامه های رییس جمهور در این سفر یکروزه بود که در حاشیه آن یک واحد تولید راکد، احیا، جهیزیه یکصد زوج جوان تامین و یکصد زندانی به میمنت گذشت یکصد روز از فعالیت دولت آزاد شدند.

اما مهمترین دست آورد این سفر که امید است جامه عمل بپوشد و مردمان دیار قنات و قنوت و قناعت را شادمان سازد همان قول رییس جمهور برای رفع مطالبه اصلی مردم یعنی کم آبی استان یزد بود.

رییس جمهور اعلام کرد: ابتدا در یک برنامه کوتاه مدت چند ماهه، بخشی از مشکل کم ابی استان یزد رفع و در یک برنامه میان مدت دیگر بخش قابل توجه دیگری از این مشکل رفع خواهد شد.

اما در سفر یکروزه و فشرده رییسی و تعدادی از وزار، معاونان و مدیران دولتی به استان یزد چه گذشت؟

پیگیری مطالبات استان یزد از سوی دولت

آیت الله رییسی در بدو ورود به استان یزد گفت: یزد استانی پر از ظرفیت‌های بکر است و علاوه بر ظرفیت‌های مادی، نیروی انسانی پر کار، پرتلاش، با ایمان و انقلابی دارد و مطالبات این استان از سوی دولت پیگیری و برای رفع مشکلات و تامین نیازهای شهروندان تصمیم‌سازی می‌شود.

تامین پایدار آب؛ مهمترین دستاورد سفر رییس‌جمهور به یزد

وی افزود:سخت کوشی و قناعت پیشگی جزو ویژگی های ممتاز مردم استان یزد است و به درستی این استان به صفت دارالعباده نامیده شده است.

رییسی ادامه داد: باید کمک کنیم تا وضعیت این استان به نقطه مطلوب رسد که به همین منظور در نشست با مدیران و اقشار مختلف استان، کمبودها را بررسی و از پیشنهادات استفاده می کنیم و راهکارهایی را برای رفع مشکلات در قالب این سفر اتخاذ می کنیم و برخی از مشکلات که نیازمند تصمیم سازی ملی است، در تهران مورد پیگیری قرار می گیرد.

دستور رییس‌جمهور برای راه‌اندازی مجدد یک واحد تعطیل شده نساجی در یزد

بازدید از یک واحد تولیدی مقصد بعدی آیت الله رییسی بود واحدی که به مدت هشت سال تعطیل شده بود و رییس جمهور در این بازدید با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی ، دستورات لازم به منظور احیای مجدد این واحد را صادر کرد.

وی با بیان اینکه باید هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری، فعال شود و افزود: تعطیلی چنین واحدهای تولیدی انسان را رنج می دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است؛ بانک ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

تامین پایدار آب؛ مهمترین دستاورد سفر رییس‌جمهور به یزد

رییس جمهور در ادامه راهی کارخانه الکتروکویر یزد شد و گفت: این واحد یکی از نمونه های موفق تولید محصولات داخلی است که انواع تابلوهای برق صنعتی را در داخل کشور طراحی و تولید و به اقصی نقاط جهان صادر می کند.

یزد، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی

آیت الله رییسی در ادامه سفر خود راهی روستای فهرج و از نیروگاه خورشیدی این منطقه بازدید و از استان یزد به دلیل برخورداری از نور کافی، بعنوان یک منطقه مناسب برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی یاد کرد.

رییس جمهور به وزیر نیرو و استاندار یزد دستور داد: این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.

همچنین بافت قدیم یزد که به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، ۱۸ تیر ۹۶ در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسیده در سفر یازدهم دولت سیزدهم دور از چشم نماندو مقصد بعدی رییس جمهوری شد.

وی ضمن بازدید از بافت تاریخی از کارگاه احیای بنای تاریخی شهر یزد بازدید کرد.

حل مشکل آب استان با برنامه کوتاه مدت

دیدار با نمایندگان کشاورزان، دامپروران و عشایر مقصد بعدی آیت الله رییسی بود که در سالن هلال احمر شهر یزد برگزار شد که در این جلسه مشکلی که استان یزد سالهای سال است با آن دست پنجه نرم می کند مطرح شد و رییس جمهور در این زمینه این نوید را به مردم استان داد و گفت: با برنامه کوتاه مدتی که برنامه ریزی شده مشکل آب استان یزد رفع می شود.

رییسی اظهار کرد: برای رفع مشکل آب در یزد و اصفهان و دیگر مناطق همجوار برنامه ریزی شده است و برخی اقدامات هم آغاز شده که در کوتاه مدت جواب می دهد .

وی با بیان اینکه برنامه مدت داری هم داریم که ممکن است چند ماه حاصل نشود که این هم در دست اقدام است، تصریح کرد: ما در دولت با فعل ماضی با مردم صحبت می کنیم نه مضارع.

به گفته رییس قوه مجریه، در برنامه کوتاه مدت، تامین آب پایدار و اطمینان بخش برای استان یزد پیش بینی کردیم اما در بلند مدت نیاز به کار طولانی مدت است که در مرکز پیگیری شده و در استان هم صحبت شده تا نگرانی مردم که بجاست رفع شود.

جلسه فشرده و پربار شورای اداری

شورای اداری استان یزد که حدود ساعت ۱۸ در استانداری یزد برگزار شد سه ساعت به طول انجامید در این نشست نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود را مطرح و خواستار رفع آن شدند.

همچنین تعدادی از وزیران که بعنوان نماینده رییس جمهور به شهرستانهای مختلف استان سفر کرده بودند در نشست یاد شده گزارشات و مصوبات سفر خود ارائه کردند.

رییسی در این نشست از کاهش تورم و کنترل خبر داد و گفت: آثار تورم امروز جامعه محصول سیاست‌های نادرست اقتصادی، افزایش نقدینگی و نرفتن به سمت تولید بوده است.

رییس قوه مجریه در ادامه به موضوعات مختلف استان از جمله صنایع راکد و نیمه فعال استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت های نیمه فعال یا راکد در حوزه صنعت که آمار راکدها ۲۰۰ مورد و آمار غیرفعال ها ۴۰۰ مورد در استان یزد است اولویت است.

رییسی در ادامه برتوسعه گردشکری سلامت در استان یزد تاکید و اظهار داشت: در بسیاری از شهرهای استان ظرفیت بسیار است و به گردشگر داخلی و خارجی باید معرفی شود و زمینه ایجاد شود برای اینکه مسیر گردشگری فعال شود و باید در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

رییس جمهور در ادامه در جمع خبرنگاران رسانه های محلی و خبرگزاری های استان حضور یافت و پاسخگوی سوالات آنان شد و البته قابل تقدیر است که بابت خستگی و رنجش خاطر خبرنگاران استان به دلیل حجم کاری این روز پر خبر عذرخواهی کرد.

هواپیمای رییس جمهور به مقصد تهران پرواز کرد، امید را در دل مردمان این دیار زنده نمود و آنها امیدوار به رفع مشکلاتشان، رییس جمهور را بدرقه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی