جاده های زنجان، بارانی مه آلود و برفی است


جاده های زنجان، بارانی مه آلود و برفی است

زنجان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون آزادراه‌ها و سایر جاده‌های ارتباطی این استان، برفی، بارانی و پوشیده از مه غلیظ است.

جواد یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر آزادراه های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین، جاده ترانزیت زنجان - میانه، زنجان - خرم دره - ابهر بارانی و مه آلوده است.

وی یادآوری کرد: در اثر پدیده های جوی رخ داده، این مسیرهای ارتباطی لغزنده و دید افقی رانندگان در اثر مه به شدت کاهش یافته است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تردد در گردنه های زنجان - طارم و زنجان - تهم چورزق ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر و مه غلیظ نیز این مسیرها را پوشانده است.
یوسفی ادامه داد: جاده زنجان - بیجار، زنجان - دندی، دندی - تخت سلیمان، زنجان به ارمغانخانه، نیک پی - ماهنشان نیز بارانی و پوشیده از مه است.
وی متذکر شد: رانندگان در این مسیرهای ارتباطی از چراغ های مه شکن استفاده کنند و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده و عجله ای در ادامه مسیر نداشته باشند.
یوسفی افزود: رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی، اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی مجهز کنند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان زنجان امروز هوای این استان بارانی و برفی است.
یوسفی ادامه داد: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۰ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
وی تاکید کرد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!