حضور زنان آلیش‌کار پس از 2 سال در تورنمنت بین‌‎المللی


حضور زنان آلیش‌کار پس از 2 سال در تورنمنت بین‌‎المللی

تهران- ایرنا- تیم ملی کشتی آلیش زنان پس از گذشت 2 سال به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار است در مسابقات جایزه بزرگ ارکینبایف قرقیزستان حضور یابد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی کشتی آلیش زنان از چهارم دی ۱۳۹۸ تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات داخلی و بین‌المللی در هیچ مسابقه دیگری شرکت نکرد. آلیش‌کاران آخرین بار در مسابقات جهانی کشتی آلیش قزاقستان عنوان قهرمانی جهان را با یک طلا، نقره و برنز از آن خود کردند.

تنها طلای این مسابقات از آن «هانیه عاشوری» دختری شد که در فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بوی و محلی فعالیت می‌کرد و با اعزام به سومین بازی‌های عشایری جهان در قرقزیستان در وزن ۹۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.

ملی‌پوشان در نخستین سال تشکیل تیم ملی کشتی طعم قهرمانی را با کسب یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در تورنمنت بین‌المللی آلیش در «مینسک» بلاروس در سال ۹۴ تجربه کردند و در سال ۹۵ در مسابقات جهانی آلیش در قرقیزستان با یک طلا، ۲ نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی نایل آمدند.

حضور زنان آلیش‌کار پس از 2 سال در تورنمنت بین‌‎المللی

آنان در بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان در سال ۹۶ تنها به ۲ مدال برنز بسنده کردند و نیز در همان سال در رقابت‌های جایزه بزرگ آلیش قرقیزستان یک مدال نقره و یک برنز بدست آوردند.

حال پس از گذشت ۲ سال قرار است تیم ملی کشتی آلیش زنان در جایزه بزرگ اریکنبایف قرقیزستان حضور یابند. کشوری که مهد این سبک از کشتی محسوب می‌شود و علاقمندان زیادی دارد. رشته‌ای سنتی، محلی و منطبق بر فنون پهلوانی است که به آن کشتی با شال هم گفته می‌شود. قدمت آن به سال‌های بسیار دور در کشورهای آسیای میانه چون قزاقستان، ازبکستان، لیتوانی و قرقیزستان بازمی‌گردد.

سپیده بابایی، فاطمه فتاحی، محدثه حسینی، ریحانه گیلانی، مریم احمدی و هانیه عاشوری ۶ آلیش‌کاری هستند که راهی این رقابت‌ها می‌شوند.

هانیه عاشوری دختر طلایی ایران در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم است که در مسابقات جهانی آلیش قزاقستان در سال ۹۸ مدال طلا را به گردن آویخت و اینک در همین وزن در جایزه بزرگ قرقیزستان شرکت می‌کند.

همچنین فاطمه فتاحی در وزن ۶۰ کیلوگرم در جایزه بزرگ حضور می‌یابد. وی در مسابقات جهانی قزاقستان مدال نقره کسب کرد.

حضور زنان آلیش‌کار پس از 2 سال در تورنمنت بین‌‎المللی

سپیده بابایی نیز نفر دوم وزن ۵۵ کیلوگرم است که برای نخستین بار به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شود. قرار بود یگانه غریب‌گشته نفر اول این وزن در مسابقات قهرمانی کشوری، به این رقابت‌ها اعزام شود اما وی مصدوم شد و انصراف داد و در نهایت بابایی راهی این مسابقات خواهد شد.

محدثه حسینی نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم و ریحانه گیلانی در ۷۰ کیلوگرم برای نخستین بار به جایزه بزرگ اعزام می‌شوند.

مریم احمدی در وزن ۷۵ کیلوگرم راهی این مسابقات خواهد شد اما او در مسابقات قهرمانی جهان قزاقستان موفق به مدال‌آوری نشد و در رده هفتم ایستاد. او در کارنامه خود ۲ برنز مسابقات داخل سالن ترکمنستان و بین‌المللی بلاروس و یک نقره جهانی قرقیزستان را ثبت کرده است.

تیم ملی کشتی آلیش بانوان کشورمان صبح امروز (شنبه) راهی قرقیزستان شد.

ملی‌پوشان کشورمان قرار است در جام بین‌المللی ارکینبایف که روز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود، شرکت کنند. وزن‌کشی مسابقات نیز روز دوشنبه انجام خواهد شد.

اسامی بانوان اعزامی به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: سپیده بابایی
۶۰ کیلوگرم: فاطمه فتاحی
۶۵ کیلوگرم: محدثه حسینی
۷۰ کیلوگرم: ریحانه گیلانی
۷۵ کیلوگرم: مریم احمدی
به اضافه ۷۵ کیلوگرم: هانیه عاشوری

همراهان: آنا براتی (سرمربی)، هدی نقیبی (مربی) و مونا میرزایی (سرپرست).

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا