بزرگ ترین خط تولید واکسن تب برفکی در البرز بهره برداری شد


بزرگ ترین خط تولید واکسن تب برفکی در البرز بهره برداری شد

کرج- ایرنا- بزرگ ترین خط تولید واکسن تب برفکی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور و با ظرفیت 20 میلیون دز در سال در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد در استان البرز بهره برداری رسید که با راه اندازی این خط در تولید این واکسن به خودکفایی رسیدیم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ویرا واکسن شایا روز شنبه در حاشیه بهره برداری از این خط در گفت و گو با خبرنگاران ،گفت : با تلاش ۱۰ ماهه محققان جوان کشورمان در این شرکت موفق به کسب دانش و تولید واکسن تب برفکی شده ایم.

سجاد پزشکی افزود: این سایت تولیدی با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال راه اندازی که از این میزان ۳۰ درصد توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق توسعه فناوری های نوین و بانک صادرات و ۷۰ درصد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با تولید واکسن تب برفکی دراین سایت سالانه ۳۰ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می شود، گفت با برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر تامین نیاز داخل ، قابلیت ارز آوری سالانه ۲۰ میلیون دلار برای کشور را خواهیم داشت.

پزشکی اظهار داشت: همچنین به منظور اجرای پروژه سایت تولید تب برفکی، ۳۸ شرکت تولید کننده محصولات مرتبط با ساخت اتاق تمیز طی ۱۰ ماه گذشته به صورت غیر مستقیم اشغال زایی به همراه داشته و با بهره برداری کامل این خط تولیدی، اشتغال زایی بالغ بر ۸۰ نفر نیروی متخصص فارغ التحصیلان مرتبط با حوزه بیوتکنولوژی ایجاد خواهد شد.

واکسن تب برفکی در دام های سبک و سنگین مورد استفاده می گیرد که نیاز کشور به این واکسن ۴۰ میلیون دوز در سال است که پیش از راه اندازی این سایت ۲۰ میلیون دوز واکسن به کشور وارد می شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس