رمزگذاری عکس‌های خصوصی در گوشی‌های غیر پیکسلی


رمزگذاری عکس‌های خصوصی در گوشی‌های غیر پیکسلی

گوگل از فعال شدن قابلیت مخفی کردن عکس‌ های شخصی در یک پوشه رمزگذاری شده خبر داد.

به گزارش مشرق، گوگل سرانجام با در دسترس قرار دادن قابلیت Locked Folder در گوشی‌های غیر پیکسلی، مشکل مخفی کردن عکس‌های خصوصی را حل کرد. ایده «قفل گذاری پوشه» نگهداری عکس‌های شخصی و حساس در فایلی است که برای باز کردن و مشاهده محتوای آن به کد دسترسی خاصی نیاز دارد تا از دسترسی دیگران به آن جلوگیری شود.

این پوشه رمزگذاری شده در گوشی پیکسل ۳ و مدل‌های بعدی آن نیز وجود داشت، اما اکنون این ویژگی در تلفن‌های قدیمی‌تر پیکسل در دسترس است. برای دسترسی به پوشه رمزدار باید گوشی خود را به روز رسانی و «Google Photos» را راه اندازی کنید. سپس به «Library» بروید و روی «Utilities» کلیک کنید تا این قابلیت برای شما فعال شود.

این پوشه اجازه نمی‌دهد عکس‌ها در سرویس ذخیره‌سازی ابری Google نگهداری شود و اگر Google Photos از گوشی پاک یا گوشی هوشمند گم شود، عکس‌ها ناپدید می‌شود. در حالی که می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای گرفته‌شده مستقیماً از دوربین خود را در «پوشه قفل‌شده» ذخیره کنید، گرفتن اسکرین شات زمانی که در این فضای امنیتی هستید مجاز نیست.

قابل ذکر است که دارندگان پیکسل نیز از این ویژگی امنیتی برای پنهان کردن فیلم‌ها و عکس‌های حساس در پوشه‌ای که توسط بیومتریک یا رمز عبور محافظت می‌شود، استفاده می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟