ناگفته‌های کتایون ریاحی از «زلیخا»


ناگفته‌های کتایون ریاحی از «زلیخا»

کتایون ریاحی بار دیگر به نقشش در سریال «یوسف پیامبر (ع)» بازگشت و چنین ادامه داد: یکی از نکاتی که از زلیخا آموختم، ایمان، امید و انتظار است و اینکه هر لحظه برای هر چیزی آماده باشم.

کتایون ریاحی که پس از بازی در سریال ماندگار «یوسف پیامبر (ع)» ـ از ساخته‌های زنده یاد فرج الله سلحشور ـ سال هاست که بنا به تمایل شخصی، از فضای تصویر دور بوده، می‌گوید که از شخصیت «زلیخا» بسیار آموخته است. ریاحی خوشحال است، زلیخایی که او در دهه ۸۰ بازی کرده را امروز بسیاری از مردم جهان می‌شناسند و تاکید می‌کند که اگر شرایط درست و فیلمنامه خوبی به او پیشنهاد شود باز هم کار خواهد کرد و البته در ادامه‌ی این جمله، با صدایی آرام اضافه می‌کند، اما متاسفانه شرایط، روز به روز سخت‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا، کتایون ریاحی در عین اینکه از شناخته شدن شخصیت زلیخا توسط چهار میلیارد از مردم جهان (بر اساس آنچه به وی اعلام شده)، خوشحال است، اما تاکید می‌کند که هیچ شور و شفعی نمی‌تواند جایگزینی باشد برای اینکه مردمش هنوز او را به یاد می‌آوردند و از این شخصیت، به عنوان نقشی ماندگار در سینما و تلویزیون ایران یاد می‌کنند.

ناگفته‌های کتایون ریاحی از «زلیخا»

این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون که با برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش گفتگو می‌کرد، در ادامه صحبت هایش درباره تجربه ایفای نقش در سریال «یوسف پیامبر (ع)»، خاطرنشان کرد: من با زلیخا تجربه زیادی را کسب کردم. از او بسیار آموختم و در چهار سالی که سریال ساخته می‌شد، در محیط امنی که قرار داشتم، دوران خاصی را تجربه کردم.

کتایون ریاحی یادآور شد: درباره شخصیت زلیخا پژوهش‌هایی را داشتم و به خدا بیامرز آقای فرج الله سلحشور هم پیشنهاد می‌کردم، اما از آنجا که ایشان سال‌ها برای نگارش فیلمنامه پژوهش داشتند، ترجیح می‌دادند که کار، تغییر چندانی نداشته باشد.

او درباره اینکه پس از سریال «یوسف پیامبر (ع)» بازی نکرده است، در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های اجتماعی اش در حوزه کمک به کودکان ناشنوا، خاطرنشان کرد: درست می‌فرمایید؛ مهمترین و آخرین کار من «یوسف پیامبر (ع)» بود و من فعالیت هنری تصوری نداشتم، اما در حوزه اجتماعی به بنیادی که مخصوص کودکان ناشنوای مادرزاد است جهت کاشت حلزون کمک می‌کنم.

این هنرمند درباره دشواری‌های پیش روی این بنیاد خیریه افزود: در این بخش روز به روز کار ما سخت‌تر می‌شود. در هفت سال گذشته که با بهزیسیتی در ارتباط بودیم، مجوز بنیاد را تمدید نکردند؛ البته به ما مدام کودک معرفی می‌کنند، اما امسال ۱۲۵ میلیون تومان بابت این هفت سال که مجوز تمدید نشده، برایمان مالیات آمده است و جواب درستی هم به ما نمی‌دهند. من بعد از این اتفاق در شوک هستم. البته با همه مشکلات، هیچ چیزی مانع نشده است که حتی یک کودک کاشتش به تعویق بیفتد.

ناگفته‌های کتایون ریاحی از «زلیخا»

کتایون ریاحی بار دیگر به نقشش در سریال «یوسف پیامبر (ع)» بازگشت و چنین ادامه داد: یکی از نکاتی که از زلیخا آموختم، ایمان، امید و انتظار است و اینکه هر لحظه برای هر چیزی آماده باشم. انقدر بالا و پایین زلیخا را در زندگی خودم و در نقش امتحان کردم که می‌دانم باید هر لحظه هر اتفاقی را باید انتظار کشید. امیدوارم مردم هم این امید و انتظار را در زندگی شخصی داشته باشند.

او با تایید اظهارات اخیرش در برخی رسانه‌ها مبنی بر تمایل دوباره به کار در پروژه‌های تصویری، در عین حال به دشواری‌ها پیش آمده ناشی از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بله، من اعلام کردم که اگر شرایط درستی و فیلمنامه خوبی باشد کار خواهم کرد، اما شرایط روز به روز سخت‌تر می‌شود. از طرفی کم سانسور نداشتیم که حالا جایی به نام ساترا هم پدید آمده که جلوی کار‌ها را در شبکه نمایش خانگی بگیرد. این در حالی است که دنیا، دنیای تکنولوژی است و مردم خردمندتر از آن هستند که متوجه سانسور‌ها و پیچش‌ها نشوند و خودشان آنچه را می‌خواهند دنبال خواهند کرد.

ریاحی در پایان اظهار کرد: امیدوارم شرایط زندگی در ایران و جهان آنقدر عالی باشد که ما فقط دغدغه آن را داشته باشیم که فیلممان را بازی کنیم.

نگارش فیلم‌نامهٔ سریال یوسف پیامبر (ع) بر عهدهٔ فرج الله سلحشور بود و آن را در سال ۱۳۸۲ به پایان رساند. ساخت مجموعه در تیر ۱۳۸۲ برای ۴۰ قسمت آغاز شد و در این مدت، در مقاطعی به دلیل مشکلات مالی چندین بار به تعویق انداخته شد. فیلم‌برداری یوسف پیامبر (ع) در فروردین ۱۳۸۶ به پایان رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا