واحدهای علمی کاربردی وابسته به ادارات احتمالا احیا شوند


واحدهای علمی کاربردی وابسته به ادارات احتمالا احیا شوند

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: انحلال مراکز علمی، کاربردی وابسته به ادارات و نهادهای دولتی، موافقت دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را نداشته و بر همین اساس تلاش هایی برای احیای آن ها در دست انجام است.

به گزارش ایرنا، عادل سی‌وسه‌مرده روز شنبه در نشست با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: مرکز علمی کاربردی دادگستری استان در حال انحلال است و اگر این مصوبه اجرایی شود، این واحد همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی به فعالیت ۱۳ مرکز فعال در سنندج شامل نیروی انتظامی، سنندج۱، کیمیا کاشت اطبا، دادگستری، فرهنگ و هنر، جهاد دانشگاهی ومدیریت صنعتی و ۶ مرکز در شهرهای سقز، دیواندره، مریوان، بانه و بیجار اشاره کرد و افزود: مرکز قروه به دلیل مشکل هیات موسس و مرکز مریوان به دلیل مشکلات داخلی موفق به پذیرش دانشجو در سال تحصلی جاری نشدند ولی مرکز مریوان از بهمن دانشجو پذیرش می کند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه آموزش در مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی استان همانند دیگر مراکز دانشگاهی ترکیبی از حضوری و مجازی تا ۱۵ آبان بوده است، افزود: در حال حاضر نیز بیشتر کلاس ها بصورت حضوری خواهد بود که بر اساس تعداد دانشجو این کلاس ها متغیر است.

سی‌ و سه‌مرده اضافه کرد: آموزش مجازی در مراکز این دانشگاه کاملا بر اساس استاندارد دانشگاه کردستان بوده است و مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وی تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیل این دانشگاه را پنج‌هزار و ۵۱۶ نفر اعلام و اظهار داشت: سه هزار و ۹۵ دانشجو در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند که یک‌ هزار و ۱۵۸ نفر آنها مهر امسال پذیرش شده اند که نیمی از آنها در رشته های کاردانی و نیمی نیز در کارشناسی بوده اند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان افزود: ۱۶۹ رشته محل در این مراکز شامل ۱۰۴ رشته کاردانی و ۶۵ رشته کارشناسی است که رشته گازرسانی از امسال به مجموع این رشته‌ها افزوده شده است.

سی‌وسه‌مرده با بیان اینکه ثبت نام برای ترم جدید از ۱۶ تا ۲۴ آذر بود افزود: این مهلت تا اول دی تمدید شده است.

وی در زمینه پذیرش اساتید نیز گفت: مدرسان از طریق فراخوان سالانه پذیرش می‌شوند که امسال ۳۷۴نفر ثبت نام کرده و از این تعداد ۲۲۰ نفر شرایط اولیه را داشتند که در نهایت ۹۹ نفر به مصاحبه راه یافته و ۷۸ نفر پذیرش نهایی شدند یعنی از هر چهار نفر یک نفر پذیرش شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان درباره پرداخت وام دانشجویی اظهار داشت: به هر دانشجو در هر ترم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان وام پرداخت می شود که اقساط آن طی ۵۰ تا ۶۰ ماه و ۶ ماه بعد از فارغ التحصیلی از آنان دریافت می شود.

سی‌وسه‌مرده با اشاره به افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی شهریه دانشجویی افزود: تاکنون ۱۰۹ دانشجو ۱۴۱ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند و متقاضیان تا پایان آذر وقت دارند از این وام استفاده کنند.

در این نشست روسای مراکز علمی کاربردی کیمیا کاشت اطبا، نیروی انتظامی، سنندج۱ و نیروی انتظامی نیز به معرفی مراکز خود پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا